خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

واشنگتن به مبارزه با داعش در عراق ادامه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۹۸۳

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به تعهدات خود برای مبارزه با داعش در عراق پایبند است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، بر ادامه مبارزه این کشور با تروریسم در عراق تأکید کرد. «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق، نیز از تصمیم آمریکا در تمدید مهلت ۹۰ روزه برای خرید برق از ایران تشکر و قدردانی کرد. 

دفتر عبدالمهدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مایک پمپئو در تماس تلفنی با عبدالمهدی دلایل خروج احتمالی آمریکا از سوریه را تشریح و تاکید کرد که کشورش به تعهدات خود در زمینه مبارزه با داعش و تروریسم در عراق و مناطق دیگر پایبند است.»

 وی از وحدت مردم عراق با وجود گرایش‌های مختلف و نیز از تلاش‌های دولت برای حمایت از امینت در این کشور و و تکمیل کابینه تشکر کرد. 

در این بیانیه آمده است: «عبدالمهدی ماهیت تحولات مثبت کنونی در عراق و تلاش برای تکمیل کابینه وزارتی را که انتظار می‌رود هفته آینده پیشرفت بیشتری در این زمینه حاصل شود،‌ برای وزیر خارجه آمریکا تشریح کرد». 

نخست‌وزیر عراق با اشاره به اینکه گسترش امنیت در سوریه و رسیدن به راهکار سیاسی در این زمینه با امنیت عراق و ثبات منطقه ارتباط تنگاتنگ دارد،‌ گفت: «مردم عراق اشتیاق فراوانی برای تثبیت وحدت ملی و دفاع از حاکمیت کشور خود و جلوگیری از دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور دارند». 

عبدالمهدی با تقدیر و تشکر از تصمیم آمریکا برای تمدید مهلت ۹۰ روزه خرید برق از ایران و توافق برای چگونگی روابط دو جانبه و گسترش همکاری‌ها بر اساس منافع مشترک ‌تاکید کرد که این موضوع و موضوعات دیگر محور بحث عمیق در دیدارهای احتمالی دو طرف خواهد بود.

یک مقام آمریکایی روز گذشته از اعطای معافیت ۹۰ روزه به عراق در قبال تحریم‌های ایران خبر داد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز