خبرگزاری کار ایران

غریب آبادی:

«اوفید» برای انتقال دانش فنی به کشورهای نیازمند برنامه‌ریزی کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۵۰۸

سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین بر ضرورت انتقال دانش فنی به کشیورهای نیازمند در ملاقات با مدیرکل جدید صندوق اوپک برای توسعه بین المللی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، در ملاقات با دکتر عبدالحمید الخلیفه، مدیرکل جدید صندوق اوپک برای توسعه بین المللی (اوفید)، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی اوفید همواره از این سازمان، اهداف و فعالیت های آن حمایت کرده و آماده توسعه و تقویت همکاری ها در دوره مسئولیت ایشان نیز می باشد.

وی افزود: اوفید مهمترین سازمان در امر توسعه‌ای در جهان بوده که توسط کشورهای در حال توسعه که به نوبه خود به کمک نیاز دارند، اداره می شود.

غریب آبادی، در ادامه به ظرفیت های بالای علمی و صنعتی ایران، خصوصا در امور توسعه ای و انجام پروژه های مختلف در کشورهای نیازمند اشاره و آمادگی ایران برای کمک به اوفید در این زمینه را اعلام کرد.

سفیر کشورمان همچنین توصیه کرد که اوفید در کنار اعطای وام و کمک های بلاعوض به کشورهای عضو، برنامه هایی را طراحی کند تا مشورت ها و دانش فنی نیز به این کشورها منتقل گردد.

مدیرکل جدید اوفید نیز در این ملاقات اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از بنیانگذاران و اعضای اصلی این سازمان بوده و همواره نقشی بسیار مهم و فعال در این سازمان ایفا کرده است.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد استفاده از ظرفیت های تخصصی و فنی کشورهای عضو در اجرای پروژه های اوفید، موضوع هدفمند و محتوایی کردن کمک ها به کشورهای هدف را حائز اهمیت دانست و افزود: اوفید در این زمینه اقداماتی را در دست بررسی دارد.

دکتر الخلیفه همچنین گفت: به عنوان یک اصل اساسی، کمک های اوفید به کشورها، به هیچ وجه با اهداف سیاسی همراه نیست و این سازمان همواره تلاش دارد تا از سیاست زدگی به دور باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز