خبرگزاری کار ایران

قادر آشنا:

درگیری امروز بشر در حوزه اندیشه و فرهنگ است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۰۰۷

مدیر موسسه نمایشگاه‌های کشور در افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب البرز، درگیری امروز بشر را در حوزه اندیشه و دین است.

به گزارش ایلنا، قادر آشنا در باغ گل‌های پارک شهید چمران کرج با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ نمایشگاه کتاب برگزارشده و ۹ نمایشگاه دیگر نیز برگزار خواهد شد، و با اشاره به اینکه جنگ امروز، جنگ اندیشه ها است گفت: راه مبارزه با سلطه تنها به وسیله فرهنگ امکان پذیر است.

وی گفت: امروز در تلاش هستیم با برگزاری نمایشگاه‌های مناسب بسترهایی را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی فراهم کنیم.

آشنا افزود: در دنیای امروز که دعوا بین تمدن عربی و تمدن اسلام  است، دو پدیده نوظهور در ایران و ترکیه در حال رشد است. در حوزه اندیشه تفکر می‌گوید جنگ آینده ما جنگ اندیشه است پس باید مطالعه را به عنوان یک ابزار فکری به کار ببندیم.

آشنا گفت: سال‌هاست از اسلام‌هراسی و تلاش غرب برای نابودی اسلام حرف زده می‌شود. با پیروزی انقلاب اسلامی با بوجود آوردن گروهک‌هایی چون طالبات و داعش چهره زشتی از اسلام بوجود آوردند که کسی سراغ اسلام نرود.

وی با اشاره به عدم موفقین مرسی در مصر گفت: علی‌رغم ۱۱۰ تلاش اخوان‌المسلمین برادران سنی ما نتوانستند به اندیشه مشترکی دست پیدا کنند حال آن‌که امام خمینی با اندیشه‌های اسلامی و تفکرات خود توانست انقلاب اسلامی را پیروز کند. جز از محل اندیشه و مطالعه چنین کار بزرگی امکان‌پذیر نیست و باید به این حوزه از منطر اندیشه و فرهنگ توجه شود .

سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: نمایشگاه کتاب همین منظر است نمایشگاه‌های کتاب بی‌عیب نیستنداما باید تلاش کنیم خانواده‌ها را به کتاب‌خوانی علاقمند کنیم . اقیانوسی به عمق بند انگشت در دنیای مجازی در اختیار مردم است که هویت ندارد اما کتاب که ریشه دارد، نسب دارد، عمق دارد مورد توجه و دسترسی مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه استقرار و ماندن تفکرات شیعی و سیاسی نظام اسلامی با کتاب امکان‌پذیر است، تصریح کرد: در صورت توجه به فرهنگ کتابخوانی که رقابت بسیار زیادی با فضای مجازی دارد می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل کرد.باید تلاش کنیم استان‌ها و شهرستان‌ها نیز با عدالت از این فرصت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز