خبرگزاری کار ایران

حجتی:

صادرات لبنیات ایران به اروپا نشان دهنده سلامت محصولات غذایی کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۶۵۳

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات محصولات لبنی ایران به اروپا، اوراسیا، روسیه و سایر کشورها، نشان دهنده سلامت و استاندارد بودن محصولات غذایی و مواد لبنی کشور مطابق با استانداردهای اروپا است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی پس از دیدار با مسئولان سازمان استاندارد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم با توجه به حساسیتی که وجود دارد با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت روز به روز محصولات سالم‌تری در اختیار شهروندان قرار بدهیم.

وی افزود: البته این روند در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته، به طوری که تعداد زیادی از محصولات لبنی و غذایی کشور مطابق با استانداردهای اروپا، هم اکنون در حال صادرشدن به این منطقه، اوراسیا، روسیه و سایر کشورها است که نشان دهنده پیگیری‌های دستگاه‌های مختلف عضو گروه ملی استاندارد و سلامت این محصولات است.

حجتی با بیان این که با اقدامات کارشناسی و همکاری خوب اعضاء سازمان استاندارد و اعضای کارشناسی گروه ملی استانداردسازی محصولات کشاورزی و مواد خام مورد نیاز، دو مصوبه پیشنهاد شده بود که یکی از آن‌ها تصویب و مورد تائید قرار گرفت، اذعان داشت: تصمیم نهایی درخصوص مصوبه دیگر، پس از بررسی‌های مورد نیاز و با در نظر گرفتن قوانین و استانداردهای بین المللی و مقتضیات کشور اتخاذ می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اقدامی که در جهت سلامت و استانداردسازی محصولات واسطه‌ای و نهاده‌های وارداتی یا محصولات نهایی تولید شده در داخل کشور به دبیری سازمان استاندارد در حال انجام شدن است، با حساسیت ویژه‌ای در حال پیگیری است که محصولات غذایی کشور با استانداردهای بین المللی تولید شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز