خبرگزاری کار ایران

گذاری در امیریه، محله اعیان‌نشین قدیمی

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۵۲۵

این محله در گذشته از وسیع‌ترین تفرجگاه‌های مردم دارالخلافه، منطقه‌ای اعیان‌نشین و متعلق به کامران میرزا نایب‌السلطنه بوده که در آن باغ و عمارت بنا کرد.

امیریه در منطقه 11 شهرداری تهران قرار گرفته است. از این محله به سمت غرب که حرکت کنیم به خیابان کارگر جنوبی و از سمت شرق به خیابان وحدت اسلامی می‌رسیم. امیریه از شمال تا خیابان‌های ابوسعید و معیری امتداد پیدا می‌کند و از جنوب به خیابان‌های قزوین و بشیری منتهی می‌شود. این محله در گذشته از وسیع‌ترین تفرجگاه‌های مردم دارالخلافه، منطقه‌ای اعیان‌نشین و متعلق به کامران میرزا نایب‌السلطنه بوده که در آن باغ و عمارت بنا کرد. در واقع این محله هسته حکومتی شهر تهران در گذشته بوده اما امروز دیگر نه از اعیان‌نشینی نشانی دارد و نه از عمارت‌های سابق.

احساس اعتماد و مشارکت جمعی میان اهالی

این محله جنوب تهران از آن دست محله‌هایی است که طرح نوسازی در آن اجرا و ساخت‌وساز گسترده‌ای در آن صورت گرفته اما در عین حال در کوچه پس کوچه‌ها بافت اصیل خود را حفظ کرده است. خانه‌های قدیمی با در و پنجره‌های بسیار زیبا و نماهای آجری هنوز در امیریه دیده می‌شوند. اگرچه عده‌ای معتقدند قرار گرفتن خانه‌های قدیمی و نوساز در کنار یکدیگر منظره‌ای ناخوشایند در یک محله ایجاد می‌کند. تعداد زیادی از ساکنین امیریه، اهالی قدیمی هستند که تعصب زیادی هم روی محله و نمادهایش دارند. اگر قصد خرید خانه در امیریه را دارید قرار است در محله‌ای سکونت کنید که شاخص‌های اجتماعی شهر سنتی را حفظ کرده و در آن احساس هویت و تعلق محلی، اعتماد، مشارکت ساکنین و ارتباط آنها با یکدیگر در فضاهای جمعی وجود دارد.

اماکن مهم و شاخص امیریه

از بناهای مهم این محله می‌توان به عبادتگاه زرتشتیان و مرکز ناشنوایان سما اشاره کرد. عبادتگاه در سال 1329 ساخته شده، در خیابان ژیان‌پناه یا شیبانی سابق قرار دارد و در واقع خانه مسکونی هرمزدیار بهمن بوده‌ که طی مراسمی به عبادتگاه شاه ورهرام ایزد تبدیل شده است‌ و در اعیاد و مراسم مذهبی خاص، میزبان زرتشتیان تهران می‌شود. مرکز ناشنوایان هم قدمتی 80 ساله دارد و  از سوی خانم باغچه‌بان در سال 1353 اهدا شده است. نزدیکی این محله به پارک شهر و بازار بزرگ تهران، مزیت بزرگی است که در افزایش قیمت خرید خانه در امیریه هم تاثیر داشته است.

نرخ خرید مسکن در امیریه

برای خرید خانه در امیریه در بخش املاک سایت دیوار هم گزینه آپارتمان موجود است و هم خانه‎های قدیمی که عده‎‌ای برای ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری به سراغ آنها می‌روند. البته تعداد آگهی‌های خرید خانه نسبت به آپارتمان بسیار کم و آپارتمان‌سازی رشد روزافزون در این محله داشته است. به علاوه اکثر آگهی‌های خرید خانه در امیریه مربوط به واحدهای زیر 100 متر هستند و آپارتمان‌های بزرگ‌تر از این تک و توک دیده می‌شود. هر چه بیشتر هم به سمت جنوب حرکت کنیم قیمت آپارتمان‌ها کمتر می‌شود. آپارتمان 70 متری ساخت سال 81 در خیابان ژیان‌پناه، 460 میلیون تومان آگهی شده است. این آپارتمان دو اتاق خواب، کابینت ام‌دی‌اف، آشپرخانه اوپن، پکیج، پارکینگ، انباری و بالکن دارد اما در طبقه دوم قرار گرفته و بدون آسانسور است. در ضمن 70 میلیون تومان هم وام دارد.

برای واحدهای نوساز به تبع قیمت‌ها بالاتر می‌رود و به متری 9 تا 10 میلیون تومان هم می‌رسد. مثلا 66 متری نوساز و تک‌خوابه در امیریه و در نزدیکی خیابان ولیعصر، 505 میلیون تومان آگهی شده است. البته این واحد بسیار شیک و مجهز است و تراس چهار متری، کف سرامیک،  کابینت‌های گلاس AGT ترک با بوفه ویترین نورپردازی دارد. همچنین هود و گاز شیشه‌ای، سرویس ایرانی و فرنگی کنسول‌شده، سرمایش و گرمایش پکیج و اسپیلت سرد و گرم آن از برندهای معروفی تهیه شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز