خبرگزاری کار ایران

معاون مالی شهرداری تهران:

رفتنم از شهرداری شایعه‌ای بیش نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۰۲

تا پایان سال ۹۱ تنها بدهی شهرداری به پیمانکاران براساس صورت وضعیت مالی دو هزار میلیارد تومان است / کمک‌های شهرسازی شهر تهران روز به روز کمتر می‌شود و ما باید به دنبال درآمدهای جدیدی باشیم.

ایلنا: در حالی که رفتن پورزرندی از معاونت مالی شهرداری تهران به بانک شهر بسیار جدی شده است، اما وی در جمع خبرنگاران گفت: رفتنم از شهرداری تهران شایعه‌ای بیش نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " حسین محمد پورزرندی " در حاشیه هفتمین کنفرانس حسابداران و مدیران مالی در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه در تمام دنیا درآمدهای پایدار ۸۰ درصد درآمدهای شهر را به خود اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: با تلاش انجام شده این درآمد‌ها در سال جاری به ۴۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا درآمدهای پایدار را هر ساله ۵ درصد افزایش دهیم گفت: امیدواریم در چند سال آینده درآمدهای پایدار شهر به ۶۰ درصد افزایش یابد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در سال‌های اخیر توانستیم یک میلیارد یورو فاینانس مترو اخذ کنیم، تصریح کرد: با این کار توانستیم در بخش مترو هزینه‌های زیادی را کاهش دهیم که قطعا با افزایش قیمت‌های تأمین آن‌ها با مشکل همراه می‌شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های نه چندان دور درآمدهای غیرنقدی شهرداری ۲۰ تا ۳۰ برابر درآمدهای نقدی آن بود که در هیچ جا ثبت نمی‌شد، تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون تمامی درآمد‌ها در بخش نقد و غیرنقد ثبت می‌شود و خوشحالم که در موضوع حسابرسی ۹۵ درصد از حسابرسی کلی را دریافت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به زودی گزارش حسابرسی کلی سال‌های ۹۱ و ۹۲ را ارائه می‌دهیم، افزود: کمک‌های شهرسازی شهر تهران روز به روز کمتر می‌شود و ما باید به دنبال درآمدهای جدیدی باشیم.

وی درباره وضعیت بدهی شهرداری به پیمانکاران نیز گفت: تا پایان سال ۹۱ تنها بدهی شهرداری به پیمانکاران براساس صورت وضعیت مالی دو هزار میلیارد تومان است.

معاون شهرداری تهران همچنین درباره شایعه رفتنش از معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به خبرنگاران گفت: از وقتی که به شهرداری آمدم چنین صحبت‌هایی برای رفتنم مطرح می‌شود، این مسائل شایعه است و من قصد رفتن از شهرداری را ندارم اگر چه در حال حاضر در فشار کاری زیادی به سر می‌برم اما تا وقتی که شهرداری تهران به من نیاز داشته باشد در آنجا می‌مانم.

پورزرندی درباره میزان بدهکاری سازمان‌های دولت، گفت: دولت با سازمان‌های تابعه‌اش در بخش عوارض ساخت و ساز و پسماند ۸۰۰ میلیارد تومان و مردم از محل عوارض ساخت و ساز، پسماند و کسب و پیشه ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکارند به دنبال احیا کردن این پول‌ها هستیم چرا که درآمدهای پایدار شهر تهران محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: شهرداری تهران برای چهار سال متوالی است که جایزه مدیریت ملی را در بخش مالی دریافت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز