خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی:

تسهیلات اشتغالزایی روستاییان و عشایری جز یأس و ناامیدی و اتلاف وقت چیزی دیگری ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۸۷۰

نشست هم‌اندیشی بودجه سال آینده نمایندگان مجلس با تشکلات کارگری و کارفرمایان و مدیران حوزه رفاه وتامین اجتماعی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در مشهد، نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس در این نشست گفت: با توجه به خلاء موجود در بودجه احتمالی پیشنهادی دولت و براساس نشست روسای سه قوه مقرر شده این خلاء بررسی و پس از رفع به صحن مجلس ارائه شود، در نتیجه در موعد مقرر قانونی بودجه به مجلس ارائه نمی‌شود.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به بودجه سال‌جاری گفت: براساس قانون بودجه سال‌جاری درآمدهای دولت براساس ۲ میلیون ۳۰۰ هزار بشکه به قیمت هر بشکه ۵۵ دلار و قیمت هر دلار ۳۵۷۰ تومان پیش‌بینی شده که در طول سال شاهد نوسان و بخصوص افزایش چشمگیر قیمت ارز بودیم.

وی همچنین گفت: در این بودجه بیشترین تلاش بر اجرای هدفمندی یارانه‌ها و تمرکز بر حوزه رفاه اجتماعی بود که امسال از لحاظ مصوبات و اعتبارات پیش‌بینی شده سال طلایی در این حوزه بویژه کمیته امداد و بهزیستی بود.

وی افزود: علی‌رغم پیش‌بینی بودجه خوب و عالی در راستای اشتغال‌زایی روستاییان و عشایر متاسفانه بروکراسی و شرایط و نحوه اعطا این تسهیلات جز یأس و نا امیدی و اتلاف‌وقت و انرژی چیزی دیگری را شاهد نیستیم.

این نماینده  مجلس همچنین گفت: خرد شدن تسهیلات و اعتبارات همواره نتیجه منفی دارد. اگر همین اعتبارات تجمیع و پروژه‌های ملی و بزرگی اجرا شود علاوه بر رونق اقتصادی بازدهی مناسب‌تری را خواهند داشت.

وی مشکل حاد جامعه را اشتغال عنوان کرد و گفت براساس شواهد و آمار و ارقام موجود شاهد افزایش نرخ بیکاری بویژه بیکاری شاغلان در اثر کاهش رونق اقتصادی و سایر شاخص‌های توسعه‌ای هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز