خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق حرارتی در گفت‌وگو با ایلنا:

نیروگاه هرمز توسط ایرانی‌ها ساخته شد / از هیچ کارگر خارجی استفاده نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۰۹۴

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: ممکن است ناظر ایتالیایی و یا آلمانی با توجه به تعهدی که دارد زمان نصب تجهیزات نیروگاه هرمز بر کار نظارت کرده باشد، اما کار دیگری انجام نداده‌اند.

محسن طرزطلب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، ضمن تکذیب خبر بکارگیری نیروهای ایتالیایی و آلمانی در ساخت نیروگاه هرمز اظهار داشت: این نیروگاه توسط بخش خصوصی ساخته شده و شرکت سرمایه گذار 4 یا 5 سال پیش تجهیزات نیروگاهی را از ایتالیا و آلمان خریداری کرده بود، اما تمامی شرکت‌ها و نیروهای نصاب، ایرانی هستند. 

وی تاکید کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی با منابع خودش تجهیزات را خریداری کرده و توسط نیروهای ایرانی نصب و استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: از هیچ کارگر خارجی استفاده نمی‌کنیم. ممکن است ناظر ایتالیایی و یا آلمانی با توجه به تعهدی که دارد زمان نصب بر کار نظارت کرده باشد، اما کار دیگری انجام نداده‌اند.

وی با بیان اینکه مجوز ساخت نیروگاه از سال 92 گرفته شده بود، یادآور شد: در زمان اجرا حدود 100 تا 150 نفر در پروسه ساخت مشغول به کار بوده که از نصاب تا بهره بردار همگی ایرانی بوده‌اند.

به گزارش  ایلنا، نیروگاه سیکل‌ ترکیبی هرمز بر اساس قرارداد دو جانبه و جهت تامین برق منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در استان هرمزگان در شهر بندرعباس در دست احداث است و شامل یک واحد گازی زیمنس V94.2 با ظرفیت 160 مگاوات که تکمیل شده و یک واحد بخار به ظرفیت 75 مگاوات است.

 در سال 92 موافقت اصولی جهت احداث نیروگاه با مشارکت شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و شرکت اکسین دویچلند صادر شده و نیروگاه مذکور توسط شرکت پروژه توسعه برق غدیر اکسین و با پیمانکاری شرکت GIC آلمان در زمینی به مساحت 16 هکتار احداث شده است.

سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی است و سرمایه گذار پس از انعقاد قرارداد خرید برق با شرکت ایمیدرو، عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز را در سال 1394 آغاز کرد.

راندمان کلی نیروگاه که 48 درصد خواهد بود و امروز بخش گاز این نیروگاه با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

قرارداد EPC این پروژه 108 میلیون یورو است که 48 میلیون یورو سهم آورده سرمایه‌گذار و مبلغ 60 میلیون یورو از محل تسهیلات صندوق توسعة ملی جهت تکمیل احداث نیروگاه و افزودن بخش بخار تعیین شده است.

شایان ذکر است نیروگاه سیکل‌ترکیبی هرمز در کیلومتر 5 جاده بندر شهیدرجایی به بندرعباس واقع شده و ظرفیت کل نیروگاه 235 مگاوات است و پیش بینی می‌شود، این نیروگاه تا پایان سال 1399 به بهره برداری کامل برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز