خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

بررسی وضعیت تولید و دریافت شیرخام طی ۲روز آینده در کارگروهی ویژه

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۷۵۳

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل کارگروه ویژه رصد وضعیت تولید شیر خام، توزیع و میزان ورودی آن توسط کارخانجات لبنی و شیر خشک به منظور تعیین عوامل تنش‌زا دربازار این محصول خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی رضایی با اعلام این خبر گفت: با پایش که توسط این کارگروه انجام خواهد شد امیدواریم منجر به کاهش قیمت مواد لبنی برای مصرف‌‌کنندگان شود.

وی افزود: این کارگروه ویژه به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با مشارکت نمایندگان اتحادیه‌‌ها، انجمن ها و تشکل‌‌های دامداری، صنایع لبنی و شیر خشک کشور تشکیل می‌‌شود.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در این نشست، نمایندگان دامداری‌‌های کشور صنایع لبنی و شیر خشک در مورد راه‌‌اندازی سامانه‌‌ای برای ثبت میزان تولید شیر خام از دامداری‌‌ها به تفکیک هر واحد تولیدکننده، میزان دریافت شیر خشک توسط صنایع لبنی و صنایع شیر خشک توافق کردند.

رضایی اضافه کرد: با این توافق و ایجاد سامانه رصد و پایش، شیر تولید کشور شناسنامه‌‌دار می‌‌‌شود و حجم تولید، کیفیت و میزان دریافت آن توسط صنایع لبنی مشخص خواهد شد که برای تصمیم‌‌گیران و سیاستمداران نیز دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: در این نشست، ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارگروه تنظیم بازار در مورد قیمت پایه مصوب دو هزار تومانی هر کیلوگرم شیر خام در درب دامداری‌‌ها با چربی ۳.۲ درصد و همچنین تعلق جایزه به ازای افزایش هر دهم درصد چربی، اعلام رسمی شد و دامداران و صنایع لبنی ملزم به رعایت این مصوبه هستند.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به اینکه در چند ماه اخیر میزان عرضه، تولید، تقاضا و قیمت شیر خام مورد مناقشه دامداران و صنایع لنبی کشور بود بعد از نشست‌‌های متعدد و بررسی‌‌‌های انجام شده کارگروه تنظیم بازار قیمت پایه هر کیلوگرم شیرخام را با چربی ۳.۲ درصد دو هزار تومان تعیین کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز