خبرگزاری کار ایران

مرتضی رضایی خبر داد:

مصوبه افزایش قیمت شیر و لبنیات هفته آینده اعلام می‌شود/ قیمت فعلی نهاده‌ها، کاذب است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۴۶۱

معاون امور تولید دامی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی به کارگروه تنظیم بازار ارسال و تا هفته آینده قیمت نهایی، اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی رضایی، امروز در اولین جشنواره تولید شیر شهرستان نظرآباد، با اشاره به قیمت جدید شیر و محصولات آن، اظهار داشت: قیمت مصوب به کارگروه تنظیم بازار ارسال شده که حداکثر تا یک هفته دیگر افزایش قیمت خرید شیر و لبنیات، مشخص خواهد شد.

وی در ارتباط با تولید شیر در کشور، اظهار داشت: میزان تولید شیر از مرزهای کشوری گذشته، اما باید در ارتباط با حفظ بازار داخلی، کارهای مهمی انجام شود.

معاون وزیر با اشاره به بازار و تامین نهاده ها، تصریح کرد: تشکلات و اتحادیه ها این ظرفیت را دارند که با ورود در این عرصه از پرداخت هزینه های گزاف و جانبی، جلوگیری کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت حبابی نهاده ها، گفت: دولت محدودیتی در زمینه ورود اتحادیه ها ندارد و با توجه به افزایش قیمت کاذب و حبابی نهاده ها که شامل جو، ذرت و کلزا می شود، می توان قیمت فعلی را با ارز دولتی، تغییر داد.

رضایی گفت: این کار پر زحمت اما شدنی است بنابراین در تولید نهاده ها، این تشکل ها می‌توانند مستقیم وارد کار شوند.

رضایی در ادامه، یادآور شد: تولید شیر و فرآورده های لبنی در عرصه رسانه ها حضور پررنگی ندارد و مردم کمتر قدر زحمات دامداران را متوجه می شوند چراکه از ارزش غذایی شیر و محصولات لبنی، اطلاعات کمی دارند.

وی با تاکید بر اهمیت دادن محصول دامداران، گفت: در کشورهای جهان شیر جایگاه ویژه ای دارد و با توجه به ارزش غذایی 100 درصدی و جذب کلسیم بالا، بار بزرگی برعهده تولیدکنندگان است که امیدواریم تولیدکنندگان در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز