خبرگزاری کار ایران

«هیل» گزارش داد:

شکاف روزافزون کنگره و کاخ سفید بر سر عربستان

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۰۹۵

ارج و مقام عربستان سعودی در کنگره آمریکا سقوط چشمگیری داشته است و سنا بنا دارد در این زمینه انتقادهای تندی را به رئیس‌جمهوری ایالات متحده و پادشاهی عربستان وارد کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، شکاف میان کنگره آمریکا و کاخ سفید بر سر عربستان سعودی در هفته‌های گذشته بسیار گسترده شده است و پرسش‌های بسیاری را در زمینه روابط واشنگتن-ریاض پیش کشیده است.

ارج و مقام عربستان سعودی در کنگره آمریکا سقوط چشمگیری داشته است و سنا بنا دارد در این زمینه انتقادهای تندی را به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده و پادشاهی عربستان وارد کند. 

اما دولت ترامپ ارزش زیادی برای روابطش با عربستان قائل است و دلیل آن را هم نقش ریاض در منطقه و به‌ویژه در رابطه با ایران می‌داند. برخی سناتورها نیز معتقدند که عربستان سعودی اهمیت بسیاری برای واشنگتن دارد، حتی اگر لازم باشد ریاض را برای قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، تنبیه کرد.

این گرایش‌ها نشان از آن دارد که نمی‌توان انتظار تغییری بنیادین را در روابط دو کشور داشت، اما انتظار می‌رود ترامپ در همکاری با ریاض مشکلات بیشتری را در آینده تجربه کند. 

«جرالد فیرستاین» سفیر پیشین آمریکا در یمن، گفت: «به گمان من، این احتمال وجود دارد که عربستان سعودی از این وضعیت خسته شود و ما هم خسته شویم. اما همکاری و هماهنگی‌ها درباره مسائلی که به سود هر دو طرف است، همچنان ادامه خواهد یافت.»

این در حالی است که انتظار می‌رود سنای آمریکا در روزهای آینده قطعنامه‌ای را به تصویب برساند که بر اساس آن، آن دسته از نیروهای آمریکایی که به نحوی در جنگ یمن شرکت دارند یا «بر آن تاثیر می‌گذارند» باید به خانه بازگردند، مگر آن دسته سربازانی که به جنگ با القاعده مشغول‌ هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز