خبرگزاری کار ایران

امروز برگزار شد ؛

برگزاری نخستین شوی لباس در یکی از روستاهای ورامین

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۸۴۰

اولین شوی لباس در یکی از روستاهای ورامین با حضور زنان روستا با همت دهیاری و با اخذ مجوز از کمیته بانوان روستایی در مسجد بنی فاطمه برگزار شد.

 افسانه لرنی در گفت‌و گو با ایلنا گفت: برگزاری نخستین شوی لباس در  روستای قشلاق عمروآباد یکی از روستاهای شهرستان ورامین  فرصتی برای معرفی توانمندی‌های زنان  روستائی است .

دهیار روستا ابتدا در رابطه با برگزاری این شوی لباس در روستا گفت: هویت‌بخشی به زنان،دادن استقلال به آنان و فراهم کردن زمینه‌های مشارکت در امور مختلف اقتصادی-اجتماعی عامل مهمی  که در دادن انگیزه بیشتر به این نیروی عظیم در چرخه‌های تولیدی اجتماعی به شمار می‌رود.

وی هدف از اجرای شوی لباس را فعال شدن چرخه تولید برشمرد و گفت: در روستا هر خانواده در واقع به عنوان یک نیروی مولد شناخته می‌شود و زن روستایی یکی از بنیان‌های اساسی در امر تولید است که برای فعال نگهداشتن چرخه تولید، نیازمند  آموزش به نیروهای انسانی است و توسعه پایدار که صنایع دستی را جز لاینفک آن می‌دانیم اقدامی است که در آموزش آن به زنان کوشیده‌ایم تا برای رفع تفاوت‌ها و نارسایی‌های اجتماعی بین شهر و روستا، اشتغال دائم و پایداری را با استفاده از ظرفیت‌های موجود ایجاد کنیم.

در ادامه ندا شیرکوند عضو شورای روستا در رابطه با برنامه‌های آینده شورا در رابطه با زنان روستا گفت: در آینده  نزدیک سئانس‌های ورزشی مخصوص بانوان در سالن شهدای عمروآباد خواهیم داشت تا نشاط اجتماعی را در سطح روستا در بین زنان شاهد باشیم.

وی در ادامه هدف از برگزاری شوی لباس را فرصتی برای رشد و نمو پویایی روستا دانست و گفت:طبق سیاست‌های کمیته بانوان فرمانداری، یکی از اهداف توسعه روستاها توانمند کردن زنان روستایی است و این مهم از طریق پیگیری‌های مشاور فرماندار در امور بانوان بود که مربیانی از شهرها به روستاها بیایند و ظرفیت‌های زنان را بالقوه کنند .

در حاشیه شوی لباس، عرب شیرازی مشاور فرماندار در امور بانوان نیز گفت: برای اولین بار در ورامین و در بین شهرستان‌های استان تهران،کمیته بانوان روستایی شکل گرفت و این حرکتی بود که با افتخار می‌توان آن را به عنوان یک حرکت فرهنگی و اجتماعی یاد کرد که  با فراهم آوردن امکاناتی کوچک در زمینه آموزش می‌توان زمینه‌های اقتصاد مقاومتی را بیش از پیش فراهم آورد.

استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از این شوی لباس مجریان برگزاری را برآن داشت تا اجرای چنین شوهایی را در دستور کار خود قراردهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز