خبرگزاری کار ایران

واکنش مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری به اظهارات رییس پلیس راهور؛

تغییر محل دوربین در خیابان 16 آذر نیاز به مصوبه شورای ترافیک ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۸۲۵

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به اظهارات رییس پلیس راهور تهران بزرگ مبنی بر اینکه شورای ترافیک هیچ مصوبه‌ای مبنی بر خارج کردن خیابان 16 آذر از طرح ترافیک نداشته است، گفت: تغییر محل دوربین طرح ترافیک در خیابان 16 آذر نیازی به مصوبه شورای ترافیک ندارد.

علی پیرحسین‌لو در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در مورد سخنان رییس پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص عدم تصویب خارج شدن خیابان 16 آذر از طرح ترافیک اظهار کرد: طرح ترافیک در سال 97 تغییراتی کرد و مقرر شد بر مبنای ساعت ورود و خروج خودرو از محدوده طرح، مبلغ عوارض به صورت روزانه مشخص شود. تفاوت اصلی این مصوبه با قبل از آن، این بود که در گذشته تنها ورود خودروها کنترل می‌شد اما از سال 97 خروج خودروها هم مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در گذشته دوربین ورودی خیابان 16 آذر در بلوار کشاورز، بعد از خیابان 16 آذر قرار داشت و بر این اساس ورود خودروها به این خیابان ثبت نمی‌شد. اما در سال 97 برای این محدوده دوربین خروجی هم نصب شد و این دوربین در انتهای خیابان 16 آذر و بعد از این خیابان نصب شد؛ به همین دلیل خروج خودروهایی که از این خیابان خارج می‌شدند، ثبت می‌شد و برای آنها عوارض طرح ترافیک منظور می‌شد.

وی با بیان اینکه تقاضاهای زیادی از سوی مردم برای خارج کردن خیابان 16 آذر از محدوده طرح ترافیک داشتیم، گفت: این تقاضاها منطقی به نظر می‌رسید؛ چراکه مسیر تردد خودروها از خیابان کارگر شمالی به سمت کارگر جنوبی و میدان انقلاب درواقع به گونه‌ای بود که با قرارگیری خیابان 16 آذر در محدوده طرح ترافیک، خودروها مجبور می‌شدند یک مسیر بسیار طولانی را به سمت بلوار کشاورز (به سمت غرب) و بیمارستان امام خمینی و خیابان دکتر قریب طی می‌کردند تا بعد دور بزنند و به سمت مقصد خود بروند.

پیرحسین‌لو با اشاره به اینکه طبق جمع‌بندی‌ها تقاضای مردم مورد پذیرش قرار گرفت، بیان کرد: به همین دلیل دوربین خروجی طرح ترافیک در انتهای خیابان 16 آذر، از سمت غربی چهارراه به سمت شرقی منتقل شد و درنتیجه اکنون خودروها مثل سال 96 و پیش از آن می‌توانند در خیابان 16 آذر تردد کنند؛ بدون اینکه مجبور به پرداخت عوارض طرح ترافیک باشند. فقط تردد خودروهایی که از بلوار کشاورز بعد از خیابان 16 آذر به سمت شرق (میدان ولیعصر) بروند و همچنین خودروهایی که از خیابان انقلاب از جلوی دانشگاه تهران به سمت غرب بروند، توسط دوربین طرح ترافیک منظور می‌شود.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: برای جابه‌جایی دوربین مصوبه خاصی وجود نداشت؛ ما فقط یک انتقال دوربین انجام دادیم. من تعجب می‌کنم که پلیس راهور دررابطه با این موضوع، نیاز به مصوبه را مطرح کرده است؛ چراکه پلیس راهور در جریان بود مردم به سختی و زحمت افتاده بودند. ما درواقع قدمی ‌برداشتیم تا شرایط را برای مردم تسهیل کنیم.

وی تاکید کرد: محل دوربین نیاز به مصوبه شورای ترافیک ندارد. با همان توجیهی که قبلا خیابان 16 آذر در محدوده طرح ترافیک نبود و دوربین بعد از خیابان 16 آذر نصب شده بود، الان هم دوربین خروجی جابه‌جا شده تا خیابان 16 آذر از طرح ترافیک خارج شود.

سردار مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ، روز گذشته پس از انتشار خبر خارج شدن خیابان 16 آذر از طرح ترافیک گفته بود: هیچ مرجعی در تهران _چه شورای شهر و چه شهرداری تهران_ حق تغییر محدوده طرح ترافیک و و کم و زیاد کردن آن را ندارد و تا این لحظه در شورای ترافیک هیچ مصوبه‌ای مبنی بر خارج کردن خیابان 16 آذر از طرح ترافیک نداشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز