خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون عمران شورا صورت گرفت؛

بررسی طرح ایجاد گذر فرهنگ و هنر در میدان شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۰۵۶

جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت با موضوع راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در میدان شهرداری رشت در دفتر معاونت شهرسازی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس‌کمیسیون عمران شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به تشکیل کارگروهی پیرامون این موضوع ابراز امیدواری کرد: این نشست خروجی مناسبی برای ایجاد این گذر فرهنگی داشته باشد.

رضا رسولی با بیان اینکه واحد شهرسازی نیز نقش موثری می تواند در این اجرا داشته باشد، تصریح کرد: در جلسات پی در پی تلاش داریم طرح این گذر را تدوین نماییم.
 
وی ادامه داد: مکمل این طرح بازاریابی و تبلیغات است و باید از ظرفیت سمن ها استفاده نماییم.
 
رسولی با اشاره به طرح کلان بازآفرینی شهر رشت خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند مکمل طرح‌های بازآفرینی باشد.
 
رئیس کمیسیون عمران افزود: تجاری سازی هویت های تاریخی می تواند به پروسه احیا کمک کند.

موسوی، مشاور کمیسیون در این رابطه گفت: اگرچه این طرح توسط وزارت ارشاد اعلام شده ولی با هم‌افزایی با دیگر ادارات متولی و جذب اعتبارات تخصیص یافته از محل اعتبارات بازآفرینی، می‌توانیم این گذر را ایجاد کنیم.

موسوی تاکید کرد: به جز میدان شهرداری، گذرهای دیگری را هم می‌توان پیشنهاد داد و گذر رودبارتان و پیرسرا نیز در حال بررسی است.
 
وی ادامه داد: به جز رشت، برخی شهرهای دیگر هم برای ایجاد گذر فرهنگ اعلام آمادگی کرده اند.
بررسی طرح ایجاد گذر فرهنگ و هنر در میدان شهرداری رشت
 
بهزاد نیک فهم، دیگر مشاور کمیسیون نیز افزود: یک سند راهبردی برای بازآفرینی باید باشد، و طرح های دیگر مکمل آن باشند. پروژه های خرد می تواند به تسهیل پروژه کلان بازآفرینی کمک کند.
 
وی اشاره کرد: در سال ۲۰۰۵ کنفرانسی در وین تشکیل و مقرر شد، شهرهایی که دارای هویت تاریخی هستند، صاحب منظر تاریخی و فرهنگی شوند به نحوی که طبیعت و تاریخ در کنار انسان مورد توجه قرار گیرد.
 
نیک‌فهم با اشاره به پتانسیل های بازار رشت ادامه داد: ورود به این موضوع با منظر تاریخی عملا در مکان‌یابی و استعدادیابی ها بازار فرهنگ و هنر می تواند راهگشا باشد.
 
وی با تاکید بر توجه به لایه های تاریخی مرکز رشت ابراز کرد: با وجود قابلیت های پیاده راه، حفاظت از منظر تاریخی بویژه بافت تاریخی نیازمند کمک مدیریت شهری و شورا هستیم.
 
نیک فهم ادامه داد: توسعه و اقتصاد باید باهم مورد توجه قرار گیرد.
 
معاون شهرسازی شهرداری افزود: شهرداری رشت در بازآفرینی آغاز خوبی داشت ولی اکنون عملا پروژه بازآفرینی تعطیل شده و هیچ اقدامی نداشته است و آمارهای وزارت مسکن نشان می دهد، شهرهای دیگر جلو افتاده اند و رشت از آخر دوم است.
 
پورناصرانی افزود: عزمی برای تداوم وجود ندارد و خروجی ملموسی از معاونت عمرانی به عنوان هیات مدیره دیده نمی شود. بسیاری از شهرهای کوچک از این ظرفیت بهره می برند ولی رشت اصلا استفاده نمی کند. در شرایطی که دولت اعلام کرده ۷۰ درصد هزینه را برای احیای بافت تاریخی را تقبل می کند اما در شهرداری دغدغه ای برای بازآفرینی نیست و متولی آن در جلسات حاضر نمی شود و افزون بر آن اداره کل مسکن و شهرسازی بعنوان متولی نیز حاضر نیست مدیریت اجرایی بازآفرینی را بپذیرد.
 
در ادامه جلسه، بررسی دیگر محورهای ایجاد گذر فرهنگ و هنر بررسی و مقرر شد جلسه دیگری به منظور اعلام نهایی گذر فرهنگی تشکیل شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز