خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت تاکید کرد:

لزوم حمایت از هیات‌های مذهبی در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی در شهر

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۲۰۷

رئیس شورای شهر رشت بر لزوم حمایت از هیات‌های مذهبی در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی در شهر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیرحسین علوی با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم و تاسوعا و عاشورا حسینی، خطاب به مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری گفت: همکاری با هیات‌‌‌‌‌‌‌های عزاداری و سیاهپوش کردن میادین و معابر ضروری است.

وی با تاکید بر نقش هیات‌‌‌‌‌‌‌‌های مذهبی در ایجاد فضای متناسب با این ایام خاص اظهار داشت: در فرهنگ رشت از دیرباز عزاداری در مساجد و هیات‌‌‌‌‌‌های مذهبی توسط اقشار مختلف مردم علی‌‌‌‌‌الخصوص جوانان برپا می‌شود و هیات‌‌‌های عزاداری سیدالشهدا کانون برگزاری و حفظ فرهنگ عاشورایی در رشت هستند لذا وظیفه مدیریت شهری و مسئولان در راستای گسترش فرهنگ حسینی حمایت همه‌‌‌جانبه از هیات‌‌های مذهبی است. 

رئیس شورای شهر رشت همچنین از مدیران مناطق خواست تا در نواحی و محلات واقع در مناطق پنجگانه، نسبت به آماده‌‌‌سازی فضای شهری در ایام پیش رو اقدام کند. 

علوی ضمن گرامیداشت یاد و فعالیت‌‌‌های فرهنگی عزت‌‌‌الله صمصام و خاندان وی در اشاعه هنر تعزیه تصریح کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با دعوت از گروه‌‌‌های هنری به ویژه هنرمندان فعال در عرصه تعزیه در ترویج این هنر آیینی تلاش کرده و برنامه‌‌های تئاتری شبانگاهی سازمان فرهنگی را به نمایش‌‌های متناسب با ایام عزاداری محرم و صفر اختصاص دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز