خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد:

حمایت مجلس از تولید محصولات هایتک تجهیزات پزشکی

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۴۲۶

سخنگوی کمیسیون بهداشت گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید محصولات هایتک تجهیزات پزشکی و دارو از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، حیدر علی عابدی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توسعه بیشتر در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، علاه بر رفع نیازهای داخل می توانیم  با در دست گرفتن بازار کشورهای همسایه و خاورمیانه، کشورهای همسایه را نیز بی نیاز کنیم بنابراین باید شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی و سازمان‎های ارزیابی، روند آزمایش محصولات و ارائه مجوز را با جدیت پیگیری کنند.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بازدید از یک مرکز تولیدکننده صنایع و تجهیزات پزشکی در اصفهان گفت: با سرعت بخشیدن به روند ارزیابی و در صورت نیاز، ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم، باید زمینه موفقیت و رسیدن به بیانات مقام معظم رهبری که تاکید بر اقتصاد مقاومتی و افزایش توان داخلی است، فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه اکنون موقعیت بسیار خوبی در بخش خصوصی در کشور ایجاد شده است، گفت: افرادی که ایده‌های علمی خود را به کارخانه و مراکز تولید تجهیزات پزشکی اختصاص داده‌اند، شایسته تقدیرند و باید مورد حمایت دولت قرار گیرند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های تولید قطعات و تجهیزات پزشکی توانمندی نخبگان ایرانی را نشان می‌دهد و نقطه قوتی است، به این شرکت‌ها توصیه کرد: باید ارتباطات خود را با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیشتر کنند تا بتوانند نیازهای استان و کشور را شناخته و روز به روز از وابستگی ایران به کشورهای خارجی کم کنند.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت درک درستی از استراتژیک بودن تولید و تامین تجهیزات پزشکی و دارو در کشور دارند، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید کالا و داروی ایرانی و همچنین محصولات هایتک تجهیزات پزشکی از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

عابدی با بیان اینکه استان اصفهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و دارو در کشور است، تصریح کرد: با توسعه این حوزه و حمایت های دولت می‌توان از توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده کرد و استان اصفهان پتانسیل لازم در جهت توسعه این حوزه را دارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با توسعه بیشتر در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بتوان علاه بر رفع نیازهای داخل، با در دست گرفتن بازار کشورهای همسایه و خاورمیانه، کشورهای همسایه را نیز بی نیاز کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 1000 شرکت تولیدکننده و 2200 شرکت واردکننده تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: باید از افرادی که با ایده‌های خوب در این حوزه عمل می کنند، بیشتر استفاده کرد و زمینه خوکفایی حداکثری را در کشور محقق کرد.

حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در این بازدید از طراحی و تولید محصولات جدید و متنوع و همگام با تکنولوژی روز، بهره برداری از گروه تحقیق و توسعه قوی و پویا در این شرکت تقدیر کرده و تولید انواع ساکشن های جراحی، مانیتورینگ های علائم حیاتی، سامانه های هوشمند بیمارستانی، تجهیزات آزمایشگاهی و کالیبراسیون، ابزار و وسایل اتاق عمل، ست های پیچ و پلاک ارتوپدی و طرح تولید دستگاه الکتروشوک را یک افتخار ملی و حرکتی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی آن دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز