خبرگزاری کار ایران

احداثمنطقه ویژه اقتصادی تولید داروی بیماران خاص در ساوجبلاغ

کد خبر : ۱۹۰۸۸۷

با استفاده از ظرفیت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) که در تولید دارو با تجربه است، مجوز تاسیس شهرک دارویی به مساحت ۲۰۵ هکتار در ساوجبلاغ، از وزارت صنعت دریافت شده است

مدیر امور مناطق ویژه شورای عالی مناطق آزاد، از تصویب نخستین منطقه ویژه اقتصادی برای تولید داروی بیماران صعب‌العلاج به‌ویژه بیماران سرطانی در اطراف تهران خبر داد.

بنا بر گزارش‌های دریافتی ایلنا، «جعفر آهنگران» اظهار داشت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برای تولید داروهای‌های تک با فناوری بالا برای بیماری‌های خاص از جمله سرطان با عنوان «برکت» در شورای‌عالی مناطق آزاد به تصویب رسید که برای تصویب نهایی به مجلس خواهد رفت.

آهنگران یادآور شد: با بررسی که در شورای‌عالی مناطق آزاد انجام شد، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جهت تسهیل در واردات ماشین آلات لازم برای مواد اولیه دارویی و سایر تجهیزات بدون تشریفات گمرکی و پرداخت عوارض واردات تصویب شد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) که در تولید دارو با تجربه است، مجوز تاسیس شهرک دارویی به مساحت ۲۰۵ هکتار در ساوجبلاغ، از وزارت صنعت دریافت شده است.

مدیر امور مناطق ویژه شورای‌عالی مناطق آزاد افزود: در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی، زمینه اشتغالزایی برای هفت هزار نفر در رشته‌های مختلف دارویی، تجهیزات پزشکی و پزشکی فراهم خواهد شد و به دلیل نزدیکی این منطقه به تهران، می‌توان از توان متخصصان نیز بهره‌مند شد.

بر اساس گزارش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی خارج از قلمرو گمرکی محسوب می‌شود، مقررات صادرات و واردات برآن حاکم نیست ضمن اینکه بازده کار افزایش می‌یابد و قیمت تمام شده برای تولید دارو در داخل کشور به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز