خبرگزاری کار ایران

سرهنگ بالش‌زر خبر داد:

دستگیری نامزد کلاهبردار در یاسوج/ شکایت ۱۰ نوعروس از نامزد

کد خبر : ۶۹۷۲۷۵

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری یک نامزد کلاهبردار در یاسوج خبرداد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ سعید بالش‌زر گفت: مردی کلاهبردار که به‌عنوان خواستگار از چندین زن در شهر یاسوج آنان را اغفال کرده بود، دستگیر و روانه زندان شد.

 رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با ارجاع چندین شکوائیه و مراجعه حضوری خانم های جوانی علیه فردی که از راه خواستگاری دروغین و جلب اعتماد، از آنها کلاهبرداری کرده بود، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته برای شناسایی و دستگیری این نامزد کلاهبردار اظهارداشت: در بررسی‌‌های به‌عمل آمده مشخص شد فرد جوانی که ادعا می‌کرد مهندس شرکت نفت و دارای چندین مزرعه پرورش ماهی است از سوژه‌های خود کلاهبرداری و پس از برقرای ارتباط تلفنی و آمد و رفت با خانواده‌ها و جلب اعتماد آنها، از موقعیت پیش‌آمده سوء‌استفاده و با اخذ طلا و جواهرات و پول نقد از آنها، در فرصتی مناسب متواری و دیگر جوابگوی تلفن خود نبود که این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بالشزر گفت: دنبال اظهارات مالباختگان و ترسیم چهره فرضی متهم، اقدامات فنی و کارشناسی توسط ماموران انجام گرفت که در ادامه مشخص شد متهم مورد نظر دارای سوء‌شهرت و سوابق متعدد کیفری کلاهبرداری در کارنامه خود دارد.

این مقام انتظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پس از تحقیقات لازم و پیگیری‌های مستمر و شناسایی محل تردد، با هماهنگی و اخذ دستور مقام قضایی، ماموران در اقدامی غافلگیرانه و سریع متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی استان انتقال دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به صراحت به بزه انتسابی یعنی خواستگاری دروغین و کلاهبردای از ۱۰ خانم در شهر یاسوج اعتراف کرد.

بالش‌زر در پایان با اشاره به اینکه متهم پس از تحویل به مرجع قضائی روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: کلاهبرداران افراد زیرک، شیک‌پوش و چرب‌زبان هستند و تاکید موکد می‌شود شهروندان و به ویژه خانم ها باید مراقب باشند که بدون تحقیق و بررسی و شناخت کامل با هر کسی و به بهانه خواستگاری و ازدواج، ارتباط برقرار نکرده و به درخواست‌های غیرمعقول آنها توجه نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز