خبرگزاری کار ایران

در نامه‌هایی از سوی مونسان انجام شد؛

ابلاغ نقشه محدوده عرصه و حریم ۳ اثر تاریخی به استاندار آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۵۷۷

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در نامه‌هایی جداگانه به استاندار آذربایجان‌شرقی نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری سه اثر تاریخی را به او ابلاغ کرد.

به‌گزارش ایلنا، در نامه‌ علی‌‌اصغر  مونسان به مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی آمده است: «در اجرای بند ۱۲ از ماده ۳ ”قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور“ و مواد مربوطه از ”قانون راجع به حفظ آثار ملی“ مصوب سال ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی قانون آن، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی فرهنگی، تاریخی ”میدان ساعت و آثار پیرامون آن“ واقع در شهر تبریز که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، ابلاغ می‌شود.

محدوده حریم اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، ”تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده“، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند.»

همچنین در دو نامه دیگر از سوی رئیس سازمان میراث‌فرهنگی نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به «خانه کمپانی و سقاخانه اهراب» و «خانه سلطان القرایی» به استاندار آذربایجان شرقی ابلاغ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز