خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل ذوب آهن اعلام کرد:

تامین تمام نیاز ریل مترو/ ریل‌های مخصوص کوهستان تولید شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۸۳۵

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به تولیدات این کارخانه گفت: در حال حاضر ۴ میلیون تن چدن و ۳ میلیون تن فولاد تولید می‌شود و در صورت نصب سیستم ال.اف می‌توانیم ۷۰۰ هزارتن مازاد تولید کنیم که یا آن را به مبارکه بدهیم یا در بازار جهانی به فروش برسانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان صبح امروز در نشست خبری در خصوص آخرین روند تولید این شرکت و استفاده از تکنولوژی جدید برای تولید ریل خبر داد.

یزدی زاده در ابتدا با اشاره به آخرین مجمع این شرکت و افزایش سرمایه گفت:در آخرین مجمع تصمیم به افزایش سرمایه گرفته شد و سرمایه ثبتی شرکت از 3 هزار و ۳۰۰ میلیارد به ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه داشتیم و از ماده ۱۴۱ شرکت خارج شد و  برای گرفتن تسهیلات بانکی دیگر مشکل ندارد.

وی با اشاره به تولیدات این کارخانه گفت: در حال حاضر ۴ میلیون تن چدن و ۳ میلیون تن فولاد تولید می‌شود و در صورت نصب سیستم  ال.اف می‌توانیم ۷۰۰ هزارتن مازاد تولید کنیم که یا آن را به مبارکه بدهیم یا در بازار جهانی به فروش برسانیم.

تامین تمام نیاز ریل مترو/ ریل‌های مخصوص کوهستان تولید شد

یزدی زاده تصریح کرد: دلیل اینکه ما نمی‌توانیم به حداکثر تولید برسیم و الان با ۵۵ درصد ظرفیت کار می‌کنیم نبود پایدار مواد اولیه است که دلایل مختلف دارد که یکی از آنها خصوصی سازی نامتناسب است به طور مثال معادن ما را جداگانه به فروش رساندند و دیگر آنها تعهدی برای تامین مواد اولیه نداشتند.

وی با بیان اینکه ذوب آهن تنها شر‌کتی است که با روش کوره بلند تولید می‌کند، افزود: ذوب آهن باید کم کم از تولید مواد ساختمانی به سمت مواد صنعتی همچون فولاد ریل تیرآهن اچ برود، اتفاق جدید در ذوب آهن تولید ریل است که در بخش فولاد و شمش صورت گرفته است، بیش از این شمش را خریداری می‌کردیم اما با راه اندازی واحد DV توانستیم این تولید ریل را انجام دهیم.

تامین تمام نیاز ریل مترو/ ریل‌های مخصوص کوهستان تولید شد

یزدی زاده گفت: در حال حاضر پارتی‌هایی ازUAC60 را برای تست به شرکت راه آهن دادیم تا آن را تایید کنند ضمن آنکه برای اولین بار ریل U33 که برای مناطق کوهستانی است تولید و تحویل داده شده، با مترو صحبت کردیم و اعلام کردیم می‌توانیم تمام نیاز انها را تامین کنیم و تا کنون ۷۸ درصد ریل خط اصفهان را تحویل داده‌ایم، ما توانستیم علیرغم مشکلات ارزی صادر کننده نمونه شویم هر چند با رونق ساخت و ساز مشتری‌های داخلی ما دوباره افزایش پیدا کرده است.امروز ما بزرگترین صادر کننده در مقاطع ساختمانی در منطقه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما امسال گواهینامه کرست را دریافت کردیم و با آن می‌توانیم انواع میلگرد را به اروپا صادر کنیم، گفت: صادرات ما به کشورهای آسیای شرقی رسیده و توانستیم دوباره به بازارهای اروپایی برگردیم تحریم‌ها بی تاثیر نیست ما ۴۰ سال است درگیر تحریم هستیم و به نظر نمی‌رسد موانع جدی باشد. در کشورهای منطقه دستور العمل‌هایی در مورد افغانستان و عراق  موانعی ایجاد کرد ضمن آنکه برای بازارهای یمن و سوریه هم در حال برنامه ریزی هستیم

تولید شمش Beam Blank در ایستگاه 3 در بخش فولادسازی

در ادامه یزدی زاده با اشاره به سایر تولیدات این شرکت گفت: پس از امکان تولید تیرآهن بال پهن در نورد 650، جهت بالا بردن راندمان تولید تیرآهن بال پهن و کم شدن هزینه تولید ، به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان در بخش فولادسازی ، شمش Beam Blank (شمش H شکل) تولید شد .  

تامین تمام نیاز ریل مترو/ ریل‌های مخصوص کوهستان تولید شد

وی افزود: در حال حاضر توانائی تولید بیش از یکصدهزارتن شمش Beam Blank در ایستگاه 3 بر اساس تقاضای بازار در بخش فولادسازی جهت مصرف داخلی و خارجی وجود دارد. شایان ذکر است هزینه کل پروژه تولید شمش Beam Blank درفولادسازی حدود ده میلیارد ریال بر آورده شده است.

مدیر عامل ذوب آهن تصریح کرد:افزایش ارزش افزوده محصول ، کاهش مصرف انرژی (برق ، آب و گاز)، کم شدن 4 ردیف از قفسه های نورد و در نتیجه کاهش مصرف غلطکهای نورد (افزایش راندمان تولید) ، کاهش هزینه های تولید و...  از جمله مزایای بهره گیری از شمش Beam Blank  است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز