خبرگزاری کار ایران

سید حسن خمینی:

کنفرانس وحدت راهکاری برای جمع شدن عاقلان است

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۶۵۹

یادگار امام تاکید کرد: کنفرانس وحدت راهکاری برای جمع شدن عاقلان است. همواره کسانی بوده اند که برادرکشی کرده اند. باید هم در میان شیعیان و هم اهل سنت کسانیکه معتقد به وحدت هستند با یکدیگر ارتباط گرفته و گفت و گو کنند تا ان شاالله از این شرایط سخت عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در سی و دومین کنفرانس وحدت در جمع مهمانان این کنفرانس در حرم حضرت بنیانگذار کبیر انقلاب، ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص)  اظهار کرد: وحدت مانند هر فعل انسانی دیگری دارای مقدمات ارادی است و تا تصوری از آن نداشته باشیم و فواید آن را تصدیق نکنیم و آن را بر افعال مزاحم ترجیح ندهیم، هیچ گونه اراده ای برای تحقق آن نداریم.

وی افزود: علت اینکه عده ای در زمره اصحاب تفرقه به حساب می آیند این است که مبانی وحدت را درک نکرده اند؛ مراد ما از وحدت یکی شدن اندیشه ها نیست. قرار نیست شیعه سنی شده یا سنی شیعه شود بلکه باید وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت داشته باشیم. اسم این هفته هم هفته اتحاد نیست بلکه هفته وحدت است و ما باید روی نقاط مشترک متحد شویم.

وی افزود: باید به فایده وحدت توجه کنیم و بسیار در مورد آن صحبت کنیم. همچنین باید بررسی کنیم که جامعه اسلامی از چه زمانی دچار مشکلات عدیده شد. این اتفاق از زمانی رخ داد که تفرقه میان مسلمانان پدید آمد و به جای مقابله با دشمنان به مقابله با یکدیگر روی آوردند.

سید حسن خمینی تاکید کرد: اگر قرار است با رژیم صهیونیستی مقابله کنیم امکان ندارد که بدون وحدت به ظفر و پیروزی برسیم. متاسفانه عده ای منافع خود را در تضاد با دیگران می بینند.

نوه امام راحل گفت: مدت زیادی از عمر داعش نمی گذرد. آنان برای کار خود دارای عقایدی بودند و مثلا معتقد بودند شیعیان از صهیونیستها بدترند. از سوی دیگر در میان شیعیان هم کسانی هستند که می گویند باید عقاید اهل بیت را ولو به قیمت نابودی جهان اسلام ترویج کنیم.

وی عنوان کرد: بنده یک پیشنهاد دارم. بهترین چیز تجربه است. بیایید بررسی کنیم شیعه یا سنی در کدام نقاط جغرافیایی پیشرفت بیشتری داشته‌اند. آیا در جاهایی بوده که جنگ داشته‌اند یا در جایی که با مسالمت زندگی کرده‌اند. در هیچ جای جهان اسلام از دل ستیز و خشونت هیچ مذهبی ترویج نشده است. حتی اگر به دنبال منافع مذهبی هم باشیم باید این را درک کنیم که فقط با زندگی مسالمت آمیز می‌توانیم به این هدف برسیم.

وی ادامه داد: بعد از حمله مغول، تمدن اسلامی دوران بسیار سختی را گذراند و موفقیت آنان در شکست مسلمانان هم به خاطر تفرقه آنان بود. این در حالی است که اگر مسلمانان متحد بودند به چنین سرنوشتی دچار نمی‌شدند.

سیدحسن خمینی اظهار کرد: ایمان از دل جنگ و شمشیر بیرون نمی‌آید. از سوی دیگر تفکرات ناسیونالیستی هم در جهان اسلام منفعتی برای مسلمانان نداشته است. این عقیده با تفکر صهیونیستی از نیل تا فرات تفاوتی ندارد و صرفا منجر به بیشتر شدن تفرقه می‌شود.

وی در ادامه به بحث وحدت در حوزه شناخت پرداخت و گفت: یکی از مشکلات اصلی جهان اسلام همین است که مسئله وحدت در دل شناخت را مورد توجه قرار نداده و حتی درک نکرده‌اند که تامین منافع آنان هم از دل وحدت حاصل می‌شود.

 سیدحسن خمینی در پاسخ به این پرسش که چه باید کرد؟ گفت: همه باید توجه داشته باشیم که هم در میان شیعیان و هم در میان اهل سنت افرادی هستند که از صهیونیست‌ها بدترند بنابراین باید عقلای جهان اسلام دور هم جمع شده و از این افراد تبری جویند.

وی افزود: کنفرانس وحدت راهکاری برای جمع شدن عاقلان است. همواره کسانی بوده اند که برادرکشی کرده اند. باید هم در میان شیعیان و هم اهل سنت کسانیکه معتقد به وحدت هستند با یکدیگر ارتباط گرفته و گفت و گو کنند تا ان شاالله از این شرایط سخت عبور کنیم.

نوه امام راحل تاکید کرد: مسئله وحدت در جریان انقلاب اسلامی فقط یک تاکتیک نبود بلکه همه مسئولان در عرصه عمل به آن پایبند هستند. ایران اسلامی سرزمین همه شماست و امروزه دست خود را به سمت یکایک شما متفکران دراز میکند تا ان شاالله شاهد روزهای بهتری در جهان اسلام باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز