خبرگزاری کار ایران

علی شریعتی:

تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، مخل امنیت غذایی در ایران است

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۱۴۸

علی شریعتی طی سخنانی در پنل شورای آسیایی غذا و کشاورزی در سی و دومین نشست کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه (CACCI) به بررسی تأثیر تحریم‌های آمریکا بر زنجیره تولیدات کشاورزی ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا، علی شریعتی طی سخنانی در پنل شورای آسیایی غذا و کشاورزی در سی و دومین نشست کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه (CACCI) به بررسی تأثیر تحریم‌های آمریکا بر زنجیره تولیدات کشاورزی ایران پرداخت.

در این نشست که با حضور هنری کائو عضو شورای تجاری سازمان APEC، کو چینگ دین رئیس مرکز غذا و تکنولوژی کود منطقه آسیا-پسیفیک، عباس سلام رئیس انجمن تولیدات مواد غذایی ارگانیک بنگلادش و نجات بازباش رئیس انجمن غذا و محصولات آشامیدنی ترکیه برگزار شد، شریعتی خواستار توجه اتاق‌های بازرگانی جهان و انجمن‌های تخصصی آنها به خصوص در منطقه آسیا اقیانوسیه به تأثیر تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بر امنیت غذایی و همچنین اختلال در کسب‌وکارهای حوزه غذا و کشاورزی ایران شد.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و عضو کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در تشریح آثار تحریم‌ها بر صنایع غذایی و کشاورزی ایران گفت: اخلال در روابط بانکی همچون دیگر حوزه‌های اقتصاد ایران، فعالیت شرکت‌های کوچک و بزرگ در صنایع غذایی و کشاورزی ایران را نیز مختل کرده است و این موضوع یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعالان اقتصادی در ایران است.

شریعتی افزایش تورم، کاهش قدرت خرید مردم، افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل، کاهش قدرت سرمایه گذاری داخلی و خروج سرمایه خارجی، قطع دسترسی به ماشین آلات تولیدی باکیفیت، کاهش کیفیت تولید، افزایش هزینه تمام شده و عدم امکان تأمین مواد اولیه را مهم‌ترین مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌های آمریکا برای فعالان بخش خصوصی ایران برشمرد.

علی شریعتی با اشاره به ایده مطرح شده از سوی نایب رئیس اتاق ایران در نشست فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان تحت عنوان «اتاق‌ها برای صلح»، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را ناقض صلح و امنیت بین‌المللی و در نتیجه مخل تجارت بین‌الملل دانست و از نمایندگان کشورهای آسیا و اقیانوسیه حاضر در نشست خواست برای ترغیب دولت‌های خود در عدم همراهی با این تحریم‌ها، به مذاکره با آن‌ها بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز