خبرگزاری کار ایران

رییس هیئت مدیره تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران اعلام کرد:

رشد ۳ درصدی صنعت کشاورزی در دنیا

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۷۵۸

رییس هیئت مدیره تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران از رشد ۳ درصدی صنعت کشاورزی در دنیا خبر داد.

به گزارش ایلنا از محمودآباد،غلامرضا گلزاری دهنو،رییس هیئت مدیره تولید کنندگان گل و گیاه مازندران در مراسم افتتاح نمایشگاه گل و گیاه در محمودآباد با بیان این که رشد حداقل ۳ درصدی در دنیا با تمام مشکلات زیست محیطی و اجتماعی برای صنعت کشاورزی متصورهستیم، اظهار کرد: در ایران علی رغم همه مشکلات و ناملایمات که به این صنعت وارد شده حداقل به عقب بازنگشته، ایستا نبوده و قصد حرکت به سمت جلو را دارد.

وی با اشاره به این که مازندران به لحاظ شرایط اقلیمی خاص از ۷۰ سال پیش در صنعت کشاورزی و گل و گیاه رونق افتاده است، تصریح کرد: امروزه به جایی رسیدیم که مازندران رتبه اول گل های شاخه بریده را در ایران و رتبه اول گیاهان فضای باز در کشوررا به خود اختصاص داده است.

رییس هیئت مدیره تولید کنندگان گل و گیاه مازندران با تاکید به این که اتفاقاتی که در طبیعت مازندران افتاده از جمله کاهش منبع آبی، مهاجرت اقلیمی در مازندران که روز به روز مشهود تر می شود، گفت: این مسئله در راستای بخش کشاورزی باعث بروز مشکلات و تزریق نیازهایی به سطح استان خواهد شد.

گلزاری خاطر نشان کرد: شاخصه درجه دوم نشاط اجتماعی بعد از رفع مشکلات اقتصادی و روحی خرید گل است؛ در روزهای شاد و غمگین ما گل میخریم لذا باید در جهت رفع مشکلات این حوزه تلاش هایی جدی صورت گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: تغییراتی که در بازار و در رکود اتفاق می افتد؛ ضربه اول به صنف گل و گیاه می خورد چون ما در انتهای سبد خرید قرار داریم؛ ساختارهایی که ما در آن تولید می کنیم و پایه های استراتژیک ما زیر ۵ سال قدمت ندارند؛ اگر بخواهیم جایگاه خودمان را در سطح ملی حفظ کنیم؛ نیاز به بازنگری دارد.

رییس هیئت مدیره تولید کنندگان گل و گیاه مازندران افزود: اولین مسئله ای که باید به آن پرداخت؛ جایگاه تشکل های تولید است؛ ما می خواهیم دربخش قوانین و مسائل مربوط به صنف خود حضور داشته باشیم؛ از کمیسیون کشاورزی خواهش داریم که در صدور پروانه های تولید نقش داشته باشیم؛ ما هستیم که در این وضعیت بازار با این هزینه های تولید میتوانیم بگوییم تا چه حد این صنعت تاثیر گذار خواهد بود؛ چون تخصص در این بخش را داریم.

گلزاری یادآور شد: بسیاری از پتانسیل های مازندران در حال مغفول شدن است ویا اساسا تصمیم کاملا تخصصی گرفته نمی شود؛ ما نیاز به دهکده های گل و گیاه در مازندران داریم؛ صنعت گل و گیاه باید دیده شود تا اشتغال زایی بیشتری را در رشته کشاورزی برای جوانان به وجود آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز