خبرگزاری کار ایران

کریم یاوری خبر داد:

4 کارگر بازداشتی هفت‌تپه هفته آینده آزاد می‌شوند/یک ماه حقوق به حساب کارگران واریز شد/موافقت با ایجاد تشکل صنفی برای گروه ملی فولاد اهواز

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۷۱۹

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واریز یک‌ماه دستمزد به حساب کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه خبر داد و گفت؛ یک‌ماه حقوق دیگر تا 15 آذر ماه واریز می‌شود. او همچنین از احتمال آزادی 4 کارگر بازداشتی در هفته آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم یاوری (مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) صبح روز چهارشنبه (30 آبان) با 30 نفر از نمایندگان کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در محل فرمانداری شوش دیدار کرد.

طی این جلسه کارگران ضمن گله‌مندی شدید از کارفرما خواستار اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت دستمزد معوقه، ایجاد تشکل‌ برای کارگران و نهایتاً آزادی همکارانشان بودند.

بعد از طرح خواسته‌ها مقرر شد تا یک ماه حقوق بلافاصله و تا پایان وقت اداری پنج‌شنبه (1 آذر) به حساب کارگران واریز شود که تا این لحظه کارگران از واریز یک ماه حقوق به حساب‌شان خبر داده‌اند. قرار است تا یک ماه دستمزد دیگر تا 15 آذر ماه پرداخت شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره جلسه روز گذشته در فرمانداری نیز اظهار کرد: از کارگران خواستیم تا با توجه به اینکه فصل کشت و برداشت محصول است، به محل کارگاه مراجعه کرده و به کار خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: به کارگران تذکر داده شد که اجازه ندهند تا اعتراضات‌شان توسط غیرکارگر و رسانه‌های معاند مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

یاوری همچنین از احتمال آزادی 4 کارگر بازداشتی هفت‌تپه در هفته آتی خبر داد.

این مقام مسئول در وزارت کار؛ دغدغه کارگران گروه ملی فولاد اهواز را تامین منابع اولیه شرکت دانسته و تصریح کرد: سهام عمده این شرکت متعلق به بانک ملی است که متاسفانه با شرکت توسعه ملی ایران همکاری لازم را ندارد.

یاوری همچنین یکی از مهم‌ترین خواسته‌های گروه ملی فولاد اهواز را ایجاد تشکل دانسته و تصریح کرد: دستور داده شده تا نماینده وزیر نسبت به ایجاد تشکل قانونی و رسمی در گروه ملی فولاد اهواز اقدام کنند که این اقدام توسط اداره کار خوزستان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز