خبرگزاری کار ایران

نماینده شوش:

آقای روحانی سکوت جایز نیست/ فریاد کارگران هفت‌تپه فریاد همه ماست

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۴۱۷

یک نماینده مجلس گفت: آقای روحانی سکوت جایز نیست فریاد کارگران که فرزندان انقلاب و نظام اسلامی هستند فریاد همه ماست و نباید قبول کنید که ۱۵ روز در چرخ و چرخه های بی تفاوتی له شوند و همان گونه که همه می دانیم این قشر زحمتکش و مولد صنعتی در ایام سخت انقلاب، جنگ تجمیلی و هم اکنون در شرایط تحریم اقتصادی همیشه و در همه حال پشتیبان امام راحل و رهبر انقلاب معظم بوده و هستند.

به گزارش ایلنا، سید راضی نوری  در نشست علنی امروزمجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک میلاد پربرکت و وحدت آفرین حضرت محمد(ص)، گفت: امیدوارم دعای خیر نبی مکرم اسلام شامل حال تمام مسلمین جهان شود و به برکت هفته وحدت مسلمین واقعی به خود آمده و دشمن قسم خورده آنها یعنی آمریکا و اسرائیل که در لباس مسلمین میان آنها نفوذ کرده و سبب فتنه گری شده را بشناسند و آنها از صف واحد خود دور کنند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: آغاز هفته بسیج را به تمام بسیجیان دلاور تبریک عرض می‌کنم امیدوارم بسیجی به تمام معنای کلمه که در هر زمان گوش به فرمان ولی خود در تمام زمینه ها و عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی خود آماده ایثارگری برای حفظ نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه باشیم و بسیجیان همانند شجره طیبه الهی در سراسر جهان مقدمه ظهور ولی عصر( عج) را فراهم کنند.

وی خطاب به رئیس جمهور، بیان کرد: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه هفت تپه با ۲۴ هزار هکتار زمین که در سال ۹۶ به بخش خصوصی واگذار شده، در تب و تاب اعتصاب کارگران زحمتکش برای دریافت دستمزد و حقوق ماهیانه خود به سر می‌برند . امروز کارگران هفت تپه با درد و آه اعتصاب کردند تا مظلومیت خود در خلاء وجود مدیریت کارهای این شرکت عظیم را فریاد بزنند تا شاید ندای لبیک از سوی مسئولان به این صداهای گرفته، داده شود و چراغ امید و نشاط در خانه‌های این عزیزان روشن شود.

نوری اظهار کرد: امروز زندگی و حیات ۵۰۰۰ کارگر زحمتکش با دستان پینه بسته و صورت‌های چروک شده در گرمای طاقت فرسای خوزستان به خطر افتاده و باید چاره‌ای اساسی دیده شود تا با رسیدگی عاجل، بدخواهان و معاندین نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت بهره‌برداری بیشتر از این شرایط را نداشته باشند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر امروز نان سر سفره کارگران هفت تپه نباشد و شرافت و عزت کارگران را زیر سوال می رود و تنها دلیل آن سوء مدیریت و خلاء وجود مدیران لایق و کار است؛ امروز اگر نظم و انضباط شهر شوش بهم ریخته و دل همه مردم شوش دانیال آزرده خاطر شده بخاطر جیب و دستان خالی کارگران زحمتکش است که شرمنده زن و بچه خود هستند و پاسخی برای سر و سامان بخشیدن به وضع زندگی خود ندارند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ تاکنون تنشهای کارگری این شرکت بزرگ و مادر را صدها بار لرزانده و دود تبعات آن را خانواده های کارگران زحمتکش هفت تپه و شهرستان شوش تحمل کرده است.

این نماینده مردم گفت: آقای روحانی سکوت جایز نیست فریاد کارگران که فرزندان انقلاب و نظام اسلامی هستند فریاد همه ماست و نباید قبول کنید که ۱۵ روز در چرخ و چرخه های بی تفاوتی له شوند و همان گونه که همه می دانیم این قشر زحمتکش و مولد صنعتی در ایام سخت انقلاب، جنگ تجمیلی و هم اکنون در شرایط تحریم اقتصادی همیشه و در همه حال پشتیبان امام راحل و رهبر انقلاب معظم بوده و هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: آقای رئیس جهور وضع معیشتی ۵۰۰ کارگر را دریابید امیدواریم امروز صدای این طبقه زحمتکش و مظلوم را که چیزی جز پرداخت مطالبات خود نمی‌خواهند بشنوید و با تشکیل گروه تخصصی از وزارتخانه‌های امور اقتصادی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعزام به کارخانه، آن را تحت حمایت هیات حمایت از صنایع زیرچتر حمایت از دولت قرار داده تا این خلا حمایتیِ مدیریتی موجود ساماندهی شود و با درک شرایط حساس بهره برداری از تولید، تولید محصول استراتژیک شکر با مشکل مواجه نشود و با پرداخت سریع حقوق و دستمزد معوق کارگران به تولید و اقتصاد کشور لطمه ای وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: اینجانب به عنوان نماینده مردم شوش و دانیال در مجلس شورای اسلامی به سرمایه‌گذارانی که به فکر تجزیه این شرکت مادر در طبل تفرقه افکنی می زنند و آرامش مردم را فدای زیاده خواهی خود می کنند یا آبروی و حیثیت کارگران ار محترم نمی شمرند می گویم کوتاه نخواهم آمد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه‌گذارانی که دغدغه اشتغال‌زایی و بهبود تولید و افزایش بهره‌وری دارند سرتظیم گذاشته و از آنها می خواهم تمام افراد حاشیه ساز را شناسایی و کنار بگذارند و با حفظ یکپارچی شرکت و همراهی کارگران راه توسعه را پیش برند.

وی در ادامه از تمام کارگران زحمتکش و متعهد بابت صبوری در پیگیری مطالبات خود سپاسگزار کرد و یادآور شد: همانگونه که پیامبر اکرم (ص) دست کارگر را می بوسد، دستان پینه بسته شما را می‌بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم و در عین حال از سرمایه گذاران محترم بزرگوار می‌خواهم که مطالبات بحق کارگران را تأدیه کنند.

این نماینده مردم در مجلس اذعان کرد: برای پرواز، ارتقا و پیشرفت در تولید، اقتصاد و رسیدن به معیشت لایق کارگری به دو بال نیاز است؛ بال زحمت‌های کارگری و افزایش بهره‌وری و بال هدایت درست سرمایه سرمایه گذار به سمت تولید.

وی اضافه کرد: امیدوارم در هفته وحدت و در این شرایط حساس تحریم اقتصادی تحمیلی بر علیه مردم و نظام اسلامی زمانی برای رضای خدا برای مبارزه به تمام معنا به وحدت کلمه رسیده و در هفته بسیج روحیه بسیجی حاکم شود و به عنوان سرباز این جنگ اقتصادی، دل رهبر را خوشحال کرده و در این کشتی به بیگانگان و معاندان نظام اسلامی اجازه ورود و فتنه انگیزی ندهیم.

وی بیان کرد: از ریاست محترم مجلس و کمیسیون اجتماعی می خواهم با تشکیل جلسه ای اضطراری با حضور وزرای محترم امور اقتصادی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات کارگری را حل و فصل کنند.

عضو فراکسیون ولایی نمایندگان اظهار کرد: پایان از تمام زحمتهای عزیزانی که جهت ساماندهی وضعیت نابسامان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از هیأت دولت، استاندار محترم شورای تأمین استان، فرماندار محترم، شورای تأمین شهرستان ، امام جمعه محترم و تمام دلسوزان و جگرسوختگان امنیت سپاسگزاری می کنم.

وی خطاب به وزیر نیرو اظهار کرد: مطالبات کارگران آب و فاضلاب روستای خوزستان به مدت هشت ماه پرداخت نشده خواهان رسیدگی و فوری برای حل این مشکلات هستیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان عزیز ما در مضیقه نبود کودشیمیایی، سوخت و تامین بذر هستند مشکلات را حل کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز