خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش شورای عالی آموزش و پرورش به ممنوعیت تبدیل مدارس دولتی به هیات امنایی

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۳۸۷

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت تبدیل مدارس دولتی به هیات امنایی واکنش نشان داد.

مهدی نوید ادهم (دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت تبدیل مدارس دولتی به هیات امنایی توضیح داد: متاسفانه این خبر از طریق رسانه‌ها بد منعکس شده است، در حکم گفته شده است اگر مدارس دولتی تبدیل به مدارس غیردولتی شود ابطال خواهند شد در حالی که در واقع هدف از آیین نامه توسعه مشارکت‌های مردمی به شیوه مدیریت هیئت امنایی در مدارس، ایجاد زمینه‌ای مناسب برای مشارکت مردمی در ابعاد مختلف و مدیریت مدارس به شیوه هیئت امنایی است و به هیچ وجه تبدیل مدارس دولتی به غیردولتی هدف نبوده و نیست.

ادهم با بیان اینکه اگر مدیری مدرسهِ دولتی را به غیردولتی تبدیل کند از این کار جلوگیری خواهیم کرد، گفت: از اینکه مدیران مدارس به گونه‌ای عمل کنند که مدارس دولتی به غیردولتی تبدیل شود حتما از این کار جلوگیری خواهیم کرد. این مدارس دولتی هستند و فقط شیوه اجرایی شان به صورت هیات امنایی است یعنی جمعی از صاحبنظران و متخصصان را به یاری می‌طلبیم که در واقع کمک مدیران ما باشند تا مدیر بهتر مدرسه را اداره کند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد:‌ در واقع مشارکت در این مدارس به صورت عام است به خصوص در ابعاد آموزشی و تربیتی. لازم است صاحبنظران و متخصصان در این مورد به کمک آموزش و پرورش و مدارس بیایند، هدف ما در واقع همین بوده است.

بنابراین گزارش؛ در همین رابطه شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرده است، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری براساس بند «ب» رای صادره اعلام می‌کند: آئین‌نامه توسعه مشارکت‌های مردمی به شیوه مدیریت هیئت امنایی در مدارس، مصوب جلسه ۷۸۸ تاریخ اول اردیبهشت ۸۸ شورای عالی آموزش و پرورش در حدی که با تغییر اداره مدارس دولتی به هیئت امنایی، شائبه غیر دولتی بودن مدارس را ایجاد می‌کند و منجر به این می‌شود که در عمل هیئت امنایی مدارس اولیای دانش‌آموزان را به پرداخت شهریه برای غیرخدمات آموزشی و پرورشی فوق‌برنامه ملزم کنند مغایر اصل ۳۰ قانون اساسی است و مستند به بند یک ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آئین‌دادرسی دیوان عدالت اداری مصوبه سال ۹۲ باطل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز