خبرگزاری کار ایران

پمپئو:

رساندن نفت به سوریه و دور زدن تحریم‌های ایران عواقب شدیدی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۳۳۷

ویر امور خارجه آمریکا مدعی شد که عواقب سختی در انتظار کسانی است که تحریم‌های علیه ایران را دور می‌زنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در واکنش به تحریم‌های شب گذشته آمریکا در توییتر خود نوشت: عواقب شدیدی در انتظار کسانی است که نفت را به سوریه می‌رسانند و یا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش می‌کنند.

وی  در توییت خود با تکرار گزافه‌گویی‌هایش مدعی شد: «مسئولان ایران باید تصمیم بگیرند که پول مردم ایران برای خود مردم ایران اهمیت بیشتری نسبت به ساخت طرح‌های اسد، حزب الله، حماس و سایر تروریست‌ها دارد یا خیر؟»

وزارت خزانه داری آمریکا شب گذشته در بیانیه‌ای بی‌اساس مدعی شد: «دولت سوریه در ازای نفت منتقل شده به این کشور، صدها میلیون دلار پول برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین می‌کند که سپس به دست حماس و حزب الله می‌رسد.»

واشنگتن مدعی شد «محمد عامر الشویکی» شهروند سوری که با بانک مرکزی سوریه همکاری می‌کند و شرکت وی به نام «گلوبال ویژن گروپ» که در روسیه مستقر است، به دلیل نقش محوری در انتقال نفت از ایران به سوریه و انتقال پول به گروه‌های تحت حمایت سپاه پاسداران تحت تحریم قرار گرفتند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین شرکت حمل و نقل «پرومسیریو ایمپورت»، «آندره دوگائف»، شرکت پزشکی و داروسازی «تدبیر کیش» و چند تن دیگر را در رابطه با این ادعا تحریم کرد.

لیست اشخاص و شرکت‌های تحریم‌شده به شرح ذیل است:

دو شهروند ایرانی مرتبط با بانک مرکزی ایران

یک شرکت پزشکی و دارویی ایرانی

یک شهروند سوری و شرکت متعلق به وی در روسیه

شرکت حمل و نقل روسی و مدیر اجرایی

یک فرد مرتبط با حزب‌الله لبنان

شعبه یکی از بانک‌های ایرانی در مسکو

پیش‌تر جیمز جفری نماینده ویژه ایالات متحده در  امور سوریه ادعا کرده بود که دومین دور تحریم‌ها علیه ایران موجب کاهش حضور این کشور در در سوریه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز