خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان مطرح کرد:

گلستان، نگارستان ایران میزبان گردشگران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۱۷۹

استاندار گلستان در مراسم آغاز دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقوام ایرانی از این استان به‌عنوان نگارستان ایران یاد کرد و از آمادگی برای جذب گردشگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم گشایش دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایرانی عصر امروز با حضور ولی تیموری (معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی)، سیدمناف هاشمی (استاندار گلستان)، مسئولان و دست‌اندرکاران استان و سفرای کشورهای اروپایی و آسیایی در استان گلستان برگزار شد.

 استاندار گلستان با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: ایران با افتخار و اقتدار ظرفیت اقوام خود را جشن می‌گیرد و ما به این ویژگی های تاریخی و میراثی و فرهنگی افتخار می‌کنیم.

سید مناف هاشمی ادامه داد: از گلستان می‌توان به عنوان ایران کوچک و نگارستان ایران یاد کرد. افتخار ما این است که این جشن با شکوه را در هفته وحدت برگزار کردیم.

هاشمی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی به‌عنوان کشوری مقتدر در عرصه سیاسی اقتصادی و نظامی مسیر توسعه را دنبال می‌کند و استان گلستان هم توسعه گردشگری  و کشاورزی را در دستور کار دارد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون تعداد بازدید کنندگان ٨٠ درصد رشد داشته و این رقم سال ٩٧ به حدود یک‌میلیون و ٧٠٠ نفر رسیده است.

به گفته هاشمی از ابتدای سال ٩٦، تعداد ٢٠ نقطه بوم‌گردی در گلستان راه‌اندازی شد که الان این تعداد به ٤٠ نقطه آماده بهره‌برداری رسیده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ٥٠ نقطه بوم‌گردی دیگر تا پایان جشنواره با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی افتتاح می‌شود. تا پایان سال به ١٥٠ نقطه بومگردی در استان گلستان می‌رسیم.

وی در پایان گفت: افتخاری که امروز داریم مدیون کسانی است که مسیر شهادت را طی کردند و گلستان هم با حضور بزرگان تشیع و تسنن مسیر توسعه گلستان را دنبال می‌کند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان هم در این مراسم اظهار داشت: بخش عمده این نمایشگاه مربوط به صنایع دستی از 31 استان کشور است. همچنین یکی از برنامه‌های مهم ما برگزاری جشنواره موسیقی اقوام است.

ابراهیم کریمی با تأکید بر اینکه پرداختن به گردشگری روستایی کمک مهمی به معرفی قابلیت‌های گردشگری و بوم‌گردی روستایی دارد، گفت: امسال حدود 20 سفیر و کاردان و همچنین 40 خبرنگار داخلی و خارجی در این جشنواره حاضر شده اند.

کریمی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه سوغات از دیگر بخش‌های این جشنواره محسوب می‌شود، اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام 29 آبان تا 2 ‌آذر در گلستان و 4 تا 7 ‌آذر در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز