خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران خبر داد:

اجرای نمایش‌های خیابانی در میادین جزیره کیش

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۲۷۶

معاون اجرایی و مناطق هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران درباره جزئیات برگزاری بخش مناطق این رویداد توضیح داد.

به گزارش ایلنا، شهاب‌الدین حسین‌پور، معاون اجرایی و مناطق هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران درباره جزئیات برگزاری بخش مناطق توضیح داد و گفت: این بخش پس از سه وقفه با تصمیم دبیرخانه باردیگر با رویکرد توجه به تئاتر شهرستان احیا شد. زیرا بسیاری از استعدادهای تئاتری به واسطه جشنواره مناطق می‌توانند به درستی دیده شوند. به همین منظور گروه برگزاری جشنواره با توجه به بودجه اندک خود دست به برگزاری این بخش زد.

وی افزود: به همین منظور پس از انتشار فراخوان، 300 متن به دست ما رسید که در نهایت 150 گروه فیلم آثار خود را ارسال کردند. در نهایت هیات بازبینی متشکل از شهرام کرمی، نیما دهقان و ناصح کامگاری بررسی شد که در نهایت ۲۰ اثر نمایشی از استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی، مازندران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی برای حضور در بخش مناطق جشنواره برگزیده شدند.

حسین‌پور با بیان اینکه پنج سالن تئاتر جزیره‌کیش میزبان گروه صحنه‌ای است؛ گفت: همچنین  قرار است چند گروه تئاتر خیابانی در میادین مختلف جزیر کیش اجراهایی خواهند داشت. ضمن اینکه تمام آثار با حضور گروهی متشکل از منتقدان مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است در این روزها 5 کارگاه آموزشی با حضور اساتید تئاتر دانشگاهی برگزار می‌شود.

معاون اجرایی و مناطق هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، تصریح کرد: شهرهای مختلفی متقاضی میزبانی بخش مناطق بودند که در نهایت به شهر رشت رسیدیم اما ‌به‌رغم حمایت‌های اداره ارشاد منطقه آزاد انزلی به دلیل ناآشنا بودن مسئولان فرهنگی دانشگاه گیلان با فضای جشنواره تئاتر دانشگاهی و به دلیل کمبود زمان ترجیح دادیم بخش دیگری از جشنواره را در رشت برگزاری کنیم.

بخش مناطق هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی از 5 الی 10 اردیبهشت ماه با حمایت سازمان منطقه آزاد و معاونت گردشگری کیش به دبیری امیر مرسلی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز