خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی پایتخت:

حضور ماموران پلیس ۱۱۰ در محل حادثه به هفت دقیقه رسیده است

کد خبر : ۶۹۴۱۵۱

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به عملکرد ماموران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تاکید کرد: ماموران این مرکز در ۷۰ درصد موارد زیر هفت دقیقه در محل حادثه حضور می‌یابند.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی در نشست صمیمانه با مشاوران نخبه جوان تهران، با تاکید بر اینکه در فضای عمومی جامعه یکسری مسائل باید از سوی همه رعایت شود و قانونمداری امری مهم است، گفت: آزادی این نیست که هر کسی هر کاری دلش خواست انجام دهد، بلکه آزادی باید در چارچوب قانون باشد و حقوق دیگر شهروندان نیز رعایت شود.

وی به تنوع و گستردگی ماموریت‌‌‌های پلیس در ارتباط با مردم اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه براساس آمارهای موجود، بهترین امنیت در کل دنیا متعلق به شهر تهران است.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه پلیس مسئول نگهداری، تثبیت و تعمیم امنیت در جامعه است، تصریح کرد: نگاه‌‌‌ها باید عمیق‌‌‌تر و وسیع‌‌‌‌تر به وضع کنونی باشد، چراکه مامور معذور نداریم بلکه ماموران ما مسئول هستند.

رحیمی با اشاره بر اینکه برای لحظه لحظه امنیت تهران وقت می‌‌‌گذاریم، خاطرنشان کرد: نمره قبولی پلیس پایتخت را مردم می‌‌دهند.

وی به عملکردهای پلیس راهنمایی و رانندگی در بحث مدیریت ترافیکی اشاره کرد و ابراز داشت: برای اعمال مدیریت خوب مستلزم زیرساخت‌‌های کلان هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین به عملکرد پلیس تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ اشاره و بیان کرد: این پلیس نو پا است و از طرفی، حجم کوچ مجرمان سنتی به فضای مجازی بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده که اقدامات مناسبی در این خصوص به مرحله اجرا درآمده؛ پلیس تولید و تبادل اطلاعات تهران آماده دریافت شکایت شهروندانی است که به نحوی در فضای مجازی دچار مشکل شده‌‌‌اند.

رحیمی به جمع‌‌‌‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر تهران بزرگ اشاره کرد و یادآور شد: ۲۰ هزار معتاد متجاهر بلامکان در شهر تهران داریم که پلیس با تمام توان به جمع‌‌‌‌آوری آنها پرداخته اما با توجه به ظرفیت های محدود نگهداری معتادان، این مسئله با مشکل روبه‌‌‌رو شده است.

وی به اهمیت وجود دوایر اجتماعی در کلانتری‌‌‌‌ها اشاره و عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌‌‌‌‌های مهم این دایره در کلانتری‌‌‌ها، بیش از ۴۰ درصد پرونده‌‌‌های متشکله در کلانتری‌‌‌ها با توجه به وجود این دوایر به مصالحه ختم می‌‌‌‌شود و طرفین دعوی، به جای حضور در دادگاه‌‌‌ها و دادسراها، در همان محل با هم مصالحه می‌‌‌کنند که این امر نشان از اهمیت کار دایره اجتماعی در کلانتری‌‌‌ها دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه امنیت مردم در اولویت کارهای پلیس است، گفت: ایجاد اعتماد بین مردم و پلیس اهمیت ویژه‌‌‌ای دارد و باید بیشتر شود، چراکه پلیس متعلق به مردم و خدمتگزار مردم است.

رحیمی با تاکید بر به کارگیری همیاران پلیس از قشر نوجوان و جوان اظهار داشت: ارتباط خوبی بین نسل جوان و نوجوان با پلیس برقرار شده و این ارتباط می‌‌‌‌‌‌تواند در بخش‌‌‌های مختلف خصوصا در کلانتری‌‌‌ها و پلیس‌‌های تخصصی بیشتر شود.

وی به عملکرد ماموران مرکز فوریت‌‌های پلیسی ۱۱۰ اشاره کرد و با عنوان اینکه ماموران این مرکز در ۷۰ درصد موارد زیر هفت دقیقه در محل حادثه حضور می‌‌‌یابند، تصریح کرد: با برنامه‌‌ریزی‌‌‌های انجام شده و تحولات صورت گرفته در امر "مکنا"، فضای کلانتری‌‌ها بهبود بیشتری یافته و وضعیت مناسب‌‌تر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز