خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت محیط‌ زیست:

اتفاق جدیدی در خصوص ارتقای وضعیت معیشتی محیط‌بانان رخ نداده‌است

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۳۹

معاون محیط‌ زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست در گردهمایی محیط بانان سراسر کشور بیان کرد: هزینه‌های سازمان حفاظت محیط‌ زیست به دلیل تعمیر خودرو، مخارج آب و برق و شبانه روزی بودن پاسگاه‌ها بالاتر از سایر دستگاه‌هاست اما آنچنان که باید در تقسیمات اعتباری به این مسائل توجه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید ظهرابی، معاون محیط‌ زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست در گردهمایی محیط بانان سراسر کشور به مشکلات معیشتی محیط بانان اشاره کرد و گفت: تامین معیشت محیط بانان اولویت جدی سازمان حفاظت محیط‌ زیست است و در این زمینه چند کارگروه در یگان محیط‌ زیست تشکیل شده اما به دلیل محدودیت‌های مالی موجود در کشور اتفاق جدیدی رخ نداده است.
 
وی درباره حق کشف شکارهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: حق کشف معمولا به حساب خزانه واریز می‌شود سپس در قالب بودجه سنواتی در اختیار سازمان محیط‌ زیست قرار می‌گیرد. با توجه به مصوبه‌ای که دولت برای پرداخت این مبلغ داشته انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه هر چه زودتر مبالغ مربوط به حق کشف را اختصاص دهد.
 
معاون محیط‌ زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان اینکه هزینه‌های سازمان محیط زیست بالاست گفت: هزینه‌های سازمان حفاظت محیط‌ زیست به دلیل تعمیر خودرو، مخارج آب و برق، تعداد پراکندگی ساختمان‌ها و شبانه روزی بودن پاسگاه‌ها همچنین میزان مصرف بنزین، بالاتر از سایر دستگاه‌هاست اما آنچنان که باید در تقسیمات اعتباری به این مسائل توجه نمی‌شود.

ظهرابی تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های سازمان حفاظت محیط‌ زیست بالاست، اعتبارات تخصیص داده شده صرف این هزینه‌ها می‌شود و طبیعتا باعث می‌شود که پرداختی پرسنل کمتر شود.

وی به لایحه حمایت از محیط بانان و ضرورت تصویب هرچه سریع‌تر این لایحه اشاره کرد و گفت: در این لایحه ابتدا به مسائل حقوقی و مزایا اشاره شده بود اما در دولت و مجلس بخش‌های مربوط به حقوق و مزایا حذف شد. از محیط بانان انتظار اجرای وظایف لشکری داریم اما در زمینه حقوق و مزایا در حد و اشل پرسنل کشوری با آنها برخورد می‌شود.
 
ظهرابی خاطرنشان کرد: می‌دانیم که امکانات و حقوق محیط بانان پایین است و محیط بانان دو برابر سایر کارکنان کار می‌کنند اما حقوق کمتری دریافت می‌کنند اما با این وجود خواهش می‌کنم که محیط بانان با صداقت، صلابت و عزت نفس وظایف خود را انجام دهند چون محیط بانان آخرین حلقه حفاظتی در عرصه‌های طبیعی کشور هستند که وظیفه خطیر و مهمی به آنان واگذار شده است.
وی با بیان اینکه تجهیزات نوین حفاظتی در سال گذشته تامین شده اظهارکرد: سعی داریم این تجهیزات در سال جاری نیز تامین شود. تاکید سازمان حفاظت محیط‌ زیست بر تامین خودروها و موتورسیکلت‌ها است. سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان از بودجه تالاب‌ها به خرید تجهیزات اختصاص یافت. امسال نیز خرید خودروهای دیزلی را در دستورکار داریم.
 
او ادامه داد: خرید تجهیزات خودرویی را هم در قالب مطالباتی که از وزارت دفاع داشتیم و هم در قالب تفاهم‌نامه جدید با وزارت دفاع پیگیری می‌کنیم تا مشکل خودرویی سازمان حل و فصل شود.
 
معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در زمینه خودروهای مونتاژ داخلی مشکل کیفیت وجود دارد و شرکت‌های تامین خودرو با محدودیت‌هایی مواجه هستند اما با این وجود اولویت ما تامین موتور و خودرو است حتی از ظرفیت‌های بین‌المللی نیز برای تامین امکانات محیط بانی استفاده می‌کنیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز