خبرگزاری کار ایران

نشست صمیمانه مدیرکل با همکاران اداره کل ورزشی

حیدری: عصر فعلی عصر شکوفایی خلاقیت های سلامت محور است

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۹۲۹

در همایش علمی کاوش در علوم ورزشی گفته شد که تفکر تولید محور در فضاهای کارگری به سمت خلاقیت محور حرکت می کند و این امر ایجاب می کند تا فرهنگ حاکم بر سلامتی و ورزش کارگران را نیز با تکیه بر این ایده تغییر دهیم

اتحاد و یکدلی و یکرنگی در هر مجموعه ایی زمینه های رشد و توسعه بیشتر و سریعتر را به همراه خواهد داشت.

در حالیکه امور جاری و روزمره اداری  در حال حاضر از طریق سیستم یکپارچه داخلی بدون نیازحضوری انجام می گیرد و کارمندان یک ادار ه کمتر حضوری  همدیگر را می بینند لزوم راههای ارتباط بیشتر بین همکاران با هم و همکان با مدیریت مجموعه امری ضروری می نماید .

از این رو در بخش هایی از سیستم اداری که مدیریت توانسته به بهانه های مختلف با همکارانش ارتباط بگیرد و حداقل هفته ایی و ماهی یکبار همه را زیر یک سقف جمع کند کارهای داخلی و بیرونی آن اداره بهتر رو به جلو بوده و ناخوادآگاه یک صمیمیتی بین اعضا به وجود می آید و اثرات این یکدلی و صمیمیت در خروجی کارهای کلان نمایان می شود و این می شود که آخر وقت اداری از سوی وزارت متبوع اعلام مبی شود که صبح فردا باید همایش ورزش کارکنان را به مناسبت هفته تربیت بدنی برگرار کنید و اداره کل امور ورزشی با تکیه بر همین همکاران و آن صفا و یکدلی که وجود دارد در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین برنامه را (در حد و اندازه های استاندارد ) به انجام می رسانند.

خوبی این نشست های دوستانه و خارج از چارچوب خشک اداری این است که شایعات و پچ پچ های درگوشی روزانه کمتر شده چرا که افراد رودروی هم قرار می گیرند و این امر ناخودآگاه کدورت های احتمالی را به حداقل می رساند.

این مقدمه مشتمل بر یک امر کلی است و اما باید عرض شود که خوشبختانه اداره کل امور ورزشی هنوز هم این رویه را درون خود حفظ کرده و به مناسب هایی مثل تولد همکاران و یا اعیاد و جشن ها و حتی در آغاز و پایان جشنواره ها همه همکاران در دفتر مدیرکل جمع می شوند و ساعتی را بدور از همه مسایل پیچیده وروزمره اداری با هم گفتمانی دوستانه دارند.

روز گذشته نیز فرصتی بود تا مدیرکل امور ورزشی از همکاران بابت چند رویداد خوبی که امسال برگزار شده تجلیلی و سپاسی و گپی دوستانه و همانطور که گفتیم اینها خود بهانه ایی است برای ایجاد حس همکاری و نزدیک تر شدن دلها و افکار به یکدیگر.

تا کنون چند رویداد مهم را اداره کل امور ورزشی با تعداد همکاران محدود برگزار کرده که از جمله می توان به همایش بزرگ خانوادگی شهریورماه در بندرانزلی با حضور بیش از 300 نفر، همایش روز ورزش به مناسبت هفته تربیت بدنی در ساختمان مرکزی برای کارکنان وزارت متبوع ، اولین همایش ملی کاوش در علوم ورزشی ویژه ورزش کارگران ، و یک کار بیاد ماندنی مثل تجلیل از مدیران کل ورزش کارگری از ابتدا تا به امروز (1348 تا 1397) .

این برنامه آخری بازتابی گسترده در ورزش کشور داشت و تمامی مسئولین ورزش از این مراسم به نیکی یاد کردند و جالب اینکه وزارت ورزش و جوانان به تاسی از این امر مهم قرار است مراسمی مشابه در سطح ملی برگزار کند که اتفاقا بسیاری از مدیران کل ورزش کارگری که مورد تجلیل قرار گرفتند جزو مدعوین وزارت ورزش هم خواهند بود.

در نشست روز گذشته فرزا حیدری مدیرکل ورزش کارگری با گرامیداشت یاد و خاطره معاونین فقید وزارت متبوع زنده یاد نوربخش و زنده یاد تاج الدینی و تقدیر از همکاران که کارهای مهم و بیاد ماندنی را انجام داده اند گفت: باید خلاقیت ها شکوف شود و دوستان هرکدام که ایده ایی در جهت توسعه چنین برنامه هایی دارند را ارئه کنند تا هر روز شاهد یک کار نو و بدیع و جدید در مجموعه ورزش کارگری باشیم.

وی گفت: در همایش علمی کاوش در علوم ورزشی گفته شد که تفکر تولید محور در فضاهای کارگری به سمت خلاقیت محور حرکت می کند و این امر ایجاب می کند تا فرهنگ حاکم بر سلامتی و ورزش کارگران را نیز با تکیه بر این ایده تغییر دهیم و راههایی پیدا کنیم که کارگر با میل و رغبت به ورزش بپردازد. ورزشی که با احساس نیاز همراه باشد و کارگر حتی هنگام کار ، تلاش کند که اعضای غیر فعال بدنش را وادار به تحرک کند چون یقنا در دراز مدت و حتی کوتاه مدت کارگران هرکدام و حتی کارکنان دچار عوارض متعددی ناشی از کار یکنواخت می شوند ولی با دقابقی تحرک سرعتی ورزشی هم از عوارض ناشی از کار یکنواخت رهایی می یابند هم به سلامتی خود و جامعه کمک می کنند.

در این نشست صمیمی هر کدام از همکاران دیدگاههای خود را پیرامون مسایل روز ورزش کارگری و برنامه های آینده را بیان کردند .

 در پایان لوح تقدیر از طرف دکتر صادقی فر معاون فرهنگی و اجتماعی در تجلیل و تقدیر از زحمات همکاران توسط مدیرکل و معاونین ایشان تقدیم همکاران اداره کل امور ورزشی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز