خبرگزاری کار ایران

آب بنوشید تا باهوش شوید

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۷۲۴

خیلی جالب است، دوستی تعریف می کرد چندی پیش وقتی به مطب دکتر روانکاوش رفته بود دکتر از او درخواست کرد که قبل و در حین جلسه روانکاوی آب ننوشد، فکر می کنید دلیل این درخواست پزشک چه بوده است؟

به گزارش ایلنا، توجه کردهاید که وقتی شخصی دچار اضطراب و یا تنش عصبی می شود سریعا به او آب می دهند تا آرام شود. این فقط یک رفتار سنتی و از روی عادت نیست، مغز یکی از مهمترین ارگان های بدن است که باید به صورت مدارم آب رسانی شود و از آن جا که 85% حجم مغز را آب تشکیل داده است عملکرد صحیح مغز به وجود آب در بافت های آن بستگی دارد.

اگر محصل هستید یا به هر دلیلی فعالیت ذهنی بالایی دارید هرگز از نوشیدن آب غافل نشوید، نوشیدن آب باعث می شود خلاقیت شما افزایش پیدا کند چرا که انرژی لازم برای پردازش اطلاعات را در مغز فراهم می کند. وقتی مغز به میزان کافی آب داشته باشد با سرعت بیشتری می توان فکر و تمرکز کرد و اما اگر به میزان کافی آب ننوشیم و مغز دهیدراته شود:

دهیدراته شدن باعث می شود مغز از کار بیفتد و نتواند با سرعت نرمال خودش کار کند.

مطالعات نشان داده اند که اگر شما تنها 1% دچار کم آبی باشید، تا 5% اختلال در عملکرد هایتان مواجه می شوید.

هرگاه بی دلیل دچار گیجی، سردرد، مشکلات تمرکزی، افسردگی، عصبانیت، بیثباتی عاطفی، خستگی، اختلالات خواب و استرس شدید یکی از احتمالها میتواند دهیدراته شدن بدن و در نتیجه مغز شما باشد پس فورا آب بنوشید.

فکر نکنید با نوشیدن سایر نوشیدنیها نظیر شیر و قهوه و چای میتوانید بدن و مغزتان را آبرسانی کنید، هیچ نوشیدنی جای آب را نمیگیرد.

همیشه یک بطری آب آشامیدنی همراه خود داشته باشید مخصوصا اگر شغلی دارید که فعالیت ذهنی بالایی میطلبد نوشیدن آب باعث می شود مغز شما همیشه پر از انرژی و اکسیژن و در نتیجه آماده فعالیت باشد.

منبع: رکنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز