خبرگزاری کار ایران

جزئیات مشکلات استارت‌آپ‌ها از زبان مدیران آنها

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۱۸

کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات در نشست تخصصی هفته جهانی کارآفرینی به بیان مشکلات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در همایش هفته جهانی کارآفرینی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده است، مدیران برخی استارت‌آپ‌ها مشکلات حوره کاری خود را شرح دادند.

محمدرضا محسنی (مدیر استارت‌آپ دان‌رو) با اشاره به امیدواری‌هایی که از سوی برخی از مسئولان در شرایط بد اقتصادی به مردم تزریق می‌شود، گفت: مسئولان ما از زیاد از واژه امید استفاده می‌کنند تا اندازه‌ای که این واژه لوث شده است. ترجیح می‌دهم اگر توانمندی خاصی در تیم‌مان داریم با موقعیت ملموسی برای رشد کسب و کار را گره بزنیم و در موردش صحبت کنیم اما تاکید من این است که در مورد چیزهای قابل اندازه‌گیری صحبت کنیم نه واژه‌ای مثل امید که مصداق واقعی در شرایط فعلی ندارند.

وی با بیان اینکه البته من می‌گویم اگر ایران ویران است باید همین‌جا بمانیم و آن را بسازیم، گفت: من فکر نمی‌کنم رفتن از ایران چاره باشد چراکه به عقیده من هیچ جایی برای پول درآوردن بهتر از ایران نیست اما خب اینجا مشکلات خود را داریم و در فضایی کار می‌کنیم که به فعالیت‌های کارآفرینانه اعتنایی نمی‌شود.

وی افزود: نباید شرایطی را در کشور خود فراهم کنیم که مانند کشور عراق شویم. عراق در برهه‌ای شاهد خروج گسترده متخصصانش از کشور بود همین حالا اگر جستجو کنید می‌بیند که کشورهایی مانند گرجستان متخصصان ما را با حقوق‌های بالا (یورویی) جذب می‌کنند.

محسنی با اشاره به تعدیل نیرو در شرکت دان‌رو گفت: مجبور شدیم که به خاطر شرایط بدی که داشتیم صدها نفر را تعدیل کنیم و این مساله برای شرکتی که می‌خواهد پیشرو باشد و نیروهای فراوانی را بر سر کار آورد، امر بسیار نامبارکی است.

در ادامه حمیدرضا احمدی (موسس شرکت ایزنت) با اشاره به برخوردهایی که با وی ازسوی نهادهای مختلف صورت گرفته، گفت: من از جانب دادسرای جرائم رایانه‌ای بازداشت و به بازداشت‌گاه منتقل شدم اما چه بازداشتگاهی بود بازداشتگاهی که شبیه یک حمام بود و فقط یک در داشت.

وی گفت: اجازه بدهید کارآفرینان کار خودشان را بکنند. من همه جا می‌گویم که من ژن خوب ندارم اما ژن معیوب دارم چراکه دائم در این دغدغه هستم که نیروهای شرکت را صد نفر اضافه کنم.

دانشور (موسس استارت‌آپ تخفیفان) با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با شرکت خود گفت: یک نهاد حساب‌های شرکت را بست. وقتی به او گفتیم چرا این کار را کردی، گفت چطور در آمریکا قضات می‌توانند دستورات رئیس‌جمهور را باطل کنند، من هم همین کار را می‌کنم.

دانشور با اشاره به دردسرهایی که برای استارت‌آپ دیوار ایجاد شده بود، گفت: با دیوار به خاطر اینکه یک آگهی ماساژ را در سایت خود منتشر کرده بود، برخورد شد. در شرکت ما هم عکسی در گوشه سایت بود که به آن ایراد گرفته شد.

مدیر تخفیفان گفت: ما یک ریال هم تا به حال وام نگرفتیم اما دائم عده‌ای می‌گویند که فلان 60 میلیارد تومان وام گرفته است. با وجود این شرایط تلاش کردیم در شرکت خود رشد چشمگیری داشته باشیم و توانستیم که به رشد صد در صدی دست یابیم.

دانشور گفت: در صورتی که قانون مشخص باشد می‌توانیم تکلیف خود را بدانیم اما در شرایطی که دائم قانون می‌آید و می‌رود، نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز