خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

ملاک انتخاب سرپرست، تغییر مدیریت کمتر در شهرداری تهران است

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۱۸۴

محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به انتخاب پیروز حناچی به عنوان سرپرست شهر تهران گفت: با توجه به اینکه آقای حناچی به عنوان شهردار منتخب تهران هم از سوی شورای شهر پیشنهاد شده، ملاک‌مان در انتخاب ایشان به عنوان سرپرست، تغییر مدیریت کمتر در شهرداری تهران بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه صد و دومین جلسه شورای شهر تهران که بعد از ظهر امروز (یکشنبه 27 آبان) صرفا برای انتخاب سرپرست شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: آقای افشانی امروز صبح در جلسه هم‌اندیشی شرکت کردند و در این جلسه بحث‌های جدی در خصوص اجرای قانون مطرح شد. پس از جلسه هم‌اندیشی آقای افشانی نامه‌ای برای من ارسال کردند و همین سبب شد من صحن علنی شورا را ترک کنم. ایشان در این نامه اعلام کردند آماده هستند مسئولیت خود را واگذار کنند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با توجه به نامه آقای افشانی مسئولیت به گردن شورای شهر افتاده بود، گفت: ما تماس‌هایی با وزارت کشور گرفتیم و مسئولان وزارت کشور اعلام کردند در حال آماده کردن یک بخشنامه جدید در پی ابلاغ بخشنامه به استانداران هستند. حدود ساعت 1:30 بعد از ظهر بخشنامه وزارت کشور مبنی بر اقدام شورای شهر تهران به انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران به دفتر ما فکس شد.

هاشمی اضافه کرد: این موضوع در هیئت رئیسه شورای شهر مطرح شد و با توجه به اینکه خود آقای افشانی خواسته بودند مسئولیت را واگذار کنند، من از اعضای شورای شهر درخواست کردم دورهم جمع شوند و موضوع را به بحث بگذارند البته نامه‌ای که به سازمان بازرسی کل کشور رفته بود با این اقدام مغایر بود و از سازمان بازرسی کل کشور هنوز به نظر آقای سراج در خصوص اینکه 15 آذر مهلت خاتمه کار شهردار بازنشسته تهران است، اصرار دارند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضا با توجه به نظر آقای افشانی صلاح دیدند نسبت به انتخاب سرپرست اقدام شود، عنوان کرد: جلسه فوق‌العاده شورای شهر برای ساعت 3 بعد از ظهر برنامه‌ریزی شد اما به دلیل طولانی شدن بحث در مورد شخص منتخب، با تاخیر در جلسه حضور یافتیم و در نهایت اعضا آقای پیروز حناچی را به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کردند.

وی در ادامه گفت: آقای حناچی شخص منتخب شورای شهر تهران برای تصدی شهردار تهران است و ما با این امید که حکم ایشان از سوی وزارت کشور تایید شود، ایشان را به عنوان سرپرست انتخاب کردیم. یکی از ملاک‌های ما برای این انتخاب تغییر مدیریت کمتر در شهرداری تهران بود.

هاشمی با بیان اینکه معیارهای انتخاب سرپرست برای سرپرستی شهرداری تهران این است که شخص از کارکنان شهرداری باشد و سابقه حضور در شهرداری را داشته باشد، گفت: محسن پورسیدآقایی، ایرج معزی و سکینه اشرفی نیز از افراد مطرح برای سرپرستی شهرداری تهران بودند اما قرار شد در نهایت در صحن شورا در خصوص سرپرست اصلی تصمیم‌گیری شود. همه این افراد خصوصیات لازم را داشتند اما به منظور تغییر مدیریت کمتر در شهرداری، آقای حناچی انتخاب شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بر مبنای قانون سرپرست شهرداری تهران سه ماه فرصت دارد تا در این سمت بمانند همچنین وزارت کشور از زمان انتخاب شهردار 10 روز فرصت دارد تا حکم خود را اعلام کند با توجه به اینکه ما هفته پیش روز سه شنبه شهردار تهران را انتخاب کردیم به نظر می‌رسد وزارت کشور و وزارت اطلاعات فرصت کافی دارند تا نظر خود را در خصوص شهردار منتخب اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز