خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

۵ نامزد شهرداری تهران یک هفته برای ارایه برنامه‌های خود فرصت دارند

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۳۹

رئیس شورای شهر تهران گفت: ۵ نفری که امروز در جلسه علنی شورا انتخاب می‌شوند یک هفته فرصت دارند تا برنامه‌های خود را ارائه کنند. پس از آن دو نفر انتخاب می‌شوند و میان آنان نیز رای‌گیری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در گذشته لیستی ۳۰ نفره از کاندیداهای شهرداری تهران اعلام شده بود، گفت: تعدادی از این افراد به صورت تلفنی یا مکتوب اعلام انصراف کردند و به همین دلیل لیست ۳۰ نفره مجددا بررسی شد و درنهایت به لیستی ۱۳ نفره رسیدیم که انتخاب ۵ نفر از آنان امروز در دستور کار صحن علنی شورای شهر تهران قرار می‌گیرد.

رییس شورای شهر تهران درخصوص کاندیداتوری خود اظهار داشت: برخی از اعضا مرا به عنوان کاندیدا اعلام کردند.

وی در پاسخ به سوالی گفت: من هیچگاه صدر لیست کاندیداها نبوده‌ام و همواره به دلیل حرف اول فامیلی‌ام مرا در پایان لیست گذاشته‌اند. اگر بعضا رای بیشتری آورده‌ام، لطف مردم بوده است.

هاشمی ادامه داد: همه افرادی که نامشان اعلام شده در سلامتی هستند و به لحاظ بازنشستگی هم در وضعیتی هستند که می‌توانند دوره مدنظر را در شهرداری طی کنند.

وی اضافه کرد: ۵ نفری که امروز در جلسه علنی انتخاب می‌شوند یک هفته فرصت دارند تا برنامه‌های خود را ارائه کنند. پس از آن دو نفر انتخاب می‌شوند و میان آنان نیز رای‌گیری انجام می‌شود.

هاشمی در مورد زمان اتمام کار شهردار قبلی و شروع به کار شهردار جدید گفت: اکنون مشکلی در مورد زمان قانونی برای ما ایجاد شده است. برخی می‌گویند قانون منع به کارگیری بازنشستگان ۲۴ شهریور در مجلس تصویب شده و ۳۱ شهریور ماه در دفتر روزنامه رسمی ثبت و ابلاغ شده است. بعصی می‌گویند از زمان ثبت دو ماه فرصت وجود دارد که براساس این نظر ما تا ۱ آذر یا به دلیل ۳۰ روزه بودن ماه نهایتا تا ۲ آذر فرصت داریم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: بعضی می‌گویند هر قانونی که در روزنامه رسمی ثبت می‌شود ۱۵ روز بعد اجرایی می‌شود به همین دلیل تا ۱۶ آذر فرصت وجود دارد. به هرحال نظرات گوناگونی در این رابطه وجود دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: به هرحال ما چند تاریخ داریم. یکی ۲۴ آبان، یکی ۲۶ آبان، یکی ۲ آذر و دیگری ۱۶ آذر. به نظر می‌رسد ما مجبوریم از مجلس استفساریه بگیریم تا بدانیم چقدر وقت داریم. البته این آخری شوخی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز