خبرگزاری کار ایران

با اعلام حیدری؛

سرپرست شهرداری مشهد معرفی شد+سابقه

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۱۸۲

اعضای شورای‌شهر مشهد در پی اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، محمدرضا کلایی را به‌عنوان سرپرست شهرداری مشهد منصوب کردند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا حیدری گفت: طی نشست شش‌ساعته و غیرعلنی امروز شورای‌شهر مشهد بالاخره سرپرست شهرداری این کلانشهر از سوی اعضای شورا انتخاب و پایان فعالیت تقی‌زاده خامسی در سمت شهردار مشهد اعلام شد. محمدرضا کلایی معاون کنونی مالی- اداری شهرداری مشهد در نشست روز یکشنبه شورای این شهر به‌عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد.

وی ادامه داد: شورای‌شهر مشهد در فرایند انتخاب شهردار تا ساعت 13 امروز 27 آبان ماه به تقی‌زاده خامسی مهلت داده بود تا مدارک قانونی مبنی بر عدم شمولیت قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را ارائه دهد اما این امر محقق نشد و سرپرست برای شهرداری مشهد تعیین شد.

حیدری افزود: تلاش زیادی صورت گرفت تا از ظرفیت‌های قانونی برای ماندن خامسی در شهرداری مشهد استفاده شود و همچنان معتقدیم قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان محدودیت‌هایی برای نظام شورایی ایجاد کرده و از اختیارات شورا می‌کاهد ولی تابع قانون هستیم و این حق را برای تقی‌زاده قائلیم که پیگیر حقوق خود باشد.

وی ادامه داد: شهردار مشهد دیروز در نامه‌ای خطاب به بنده اعلام کرد بازنشسته است و شورای‌شهر به نحو مقتضی نسبت به انتخاب سرپرست یا شهردار جدید مشهد اقدام کند. فرایند انتخاب شهردار از هفته پیش آغاز و پیگیری شده بود. پس از پایان مرحله گزارش نامزدها سرانجام با انسجام اعضای شورای شهر محمدرضا کلایی به‌عنوان سرپرست شهرداری مشهد انتخاب شد.

قاسم تقی‌زاده خامسی که 24 مرداد 1396 از سوی شورای‌شهر پنجم مشهد به‌عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب و مشغول کار شده بود در پی تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سوی مجلس شورای اسلامی از ادامه فعالیت در این سمت بازماند.

محمدرضا کلایی متولد 1359 و دانشجوی دکتری اقتصاد است و در حال حاضر معاون اداری و مالی شهرداری مشهد است و مدیرکل نظارت و ارزیابی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قائم‌مقام معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد.

سرپرست شهرداری مشهد معرفی شد+سابقه
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز