خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بهبود وضعیت "حفاری شمال" در ماه‌های پیشِ رو/ زیبنده نیست که هر روز گرفتارِ پیمانکاران باشیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۸۹۹

مدیرعامل شرکت حفاری شمال از بهبود وضعیت اقتصادی این شرکت در اثر تزریق نقدینگی خبر داد و گفت: تا پایان سال اوضاع رو به بهبودی می‌رود.

حمیدرضا گلپایگانی (مدیرعامل شرکت حفاری شمال) به خبرنگار ایلنا گفت:: با توجه به سود بسیار خوبی که در شش ماهه نخست سال حاصل شد، امید دارم که در ماه‌های آتی شاهد بهبود وضع اقتصادی شرکت باشیم.

گلپایگانی با اشاره به این نکته که اصلاح زیر ساخت‌ها از مهمترین موضوعات است، افزود: بر این اساس، با موافقت همه سهامداران به ویژه بنیاد مستضعفان، اصلاح ساختار شرکت با افزایش سرمایه 100 درصدی در دستور کار قرار گرفته است. بر این اساس، افزایش 100 درصدی سرمایه شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی و به میزان 260 میلیارد تومان صورت گرفت که این اقدام قطعا موجب شکوفایی شرکت خواهد شد. بحث دیگر، شروع پروژه تدوین فرآیندهای سازمانی است. متاسفانه در طول این سالها، این شرکت بدون فرآیند اداره شده است و در حال حاضر تدوین فرآیندهای سازمانی در حال انجام است که ما حصل آن سرعت عمل در کارها، سیستم گرایی، کاهش هزینه، کنترل و مدیریت زمان و کیفیت در کارها خواهد بود.

وی افزود: شرکت حفاری شمال نیاز شدید به تزریق نقدینگی دارد و  این زیبنده نیست که روزانه بیش از 50 درصد وقت مدیریت ارشد این سازمان صرف رتق و فتق و جلسه با پیمانکاران طلبکار بگذرد. بدون شک استمرار حیات شرکت حفاری شمال که سهامدار اصلی آن بنیاد مستضعفان است، در گرو تزریق نقدینگی و دریافت مطالبات خویش است.

وی خاطرنشان کرد شرکت حفاری شمال از 4 سال پیش 200 میلیارد تومان وام از یکی از بانک‌ها دریافت کرده و بابت آن با سود 30 درصد مبلغی در حدود 5 میلیارد تومان در ماه به این بانک پرداخت می‌کند! خوب، این عدد بسیار سنگین و کمرشکن است و ادامه این روند قطعا به نابودی شرکت منجر می‌گردد. خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته، شرکت در حال مذاکره جهت فروش ساختمان مرکزی است و پول فروش این ساختمان به طور کامل صرف تسویه بخشی از بدهی با بانک خواهد شد تا ضمن تعدیل بدهی، نرخ بهره نیز به عددی معقول کاهش یابد. یقین دارم با فروش ساختمان«همیلا» و پرداخت بخشی از بدهی به بانک، این شرکت رونق و جان دوباره‌ای خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، کشور نیاز به همت و تلاش همگانی دارد و همه پیمانکاران و کارفرمایان بایستی با تمام قدرت و توان کارها را به جلو ببرند و نسبت به اتمام پروژه‌های ملی «سنگ تمام» بگذارند. کاری که اینک ما داریم انجام می‌دهیم و به دلیل شرایط سخت و بی‌پولی، شبیه «جهاد» است و امیدواریم به مدد این حمایت و  با تکیه بر تلاش جمعی بتوانیم از مشکلات وموانع عبور نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز