خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد:

معرفی رویدادهای فرهنگی اولین گام در جلب گردشگران خارجی

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۷۶۲

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد: اولین گام در جلب توریست، معرفی و شناساندن فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و رویدادهای یک استان است.

به گزارش ایلنا از فومن، اولین همایش جامعه هتلداران گیلان با حضور شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، اعضا شورای‌شهر رشت، مسئولان و مدیران هتل داران و نماینده جامعه هتلداران کشور در سالن همایش‌های هتل معین فومن برگزار شد.

امیرانتخابی در این همایش ضمن تشکر از شور و شوق اعضا هتلداران گیلان در برگزاری این همایش گفت: این انگیزه نشان از اهمیت موضوع گردشگری در استان است و مسئولیت در این حوزه برای اینجانب به عنوان مسئول سیاستگذاری در امر گردشگری استان را دوچندان می‌کند.

وی گفت: نقشه‌راه توسعه صنعت گردشگری به دریا ختم نمی‌شود و این موهبت الهی به‌عنوان یک ظرفیت در استان کاربرد دارد.

وی مدیریت در معرفی فرهنگ و رویداد را به عنوان یک اصل در برنامه ریزی گردشگری دانست و ادامه داد با شناساندن فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و رویدادهای مذهبی و تاریخی استان که اولین گام در جلب گردشگران خارجی است می‌توان شاهد حضور توریست در فصول مختلف سال و به موازات آن رشد اقتصادی و اشتغالزایی استان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد: با توجه به روابط مطلوب گیلان با کشورهای همسایه ضمن اهمیت به حساسیت‌های فعلی کشور، باید در گردشگری سلامت و گردشگری تاریخی و مذهبی برنامه‌ای منسجم داشت.

امیر انتخابی لزوم ثبت یک اثر جهانی همانند ماسوله و جنگل‌های هیرکانی را از نیازهای استان برشمرد و ادامه داد: با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فعالان صنعت گردشگری می‌توان با تحقق این مهم معضل بیکاری را نه تنها در استان بلکه در کل کشور ریشه‌کن و ارز آوری و تولید ثروت را نهادینه کرد.

وی تاکید کرد: آموزش کادر پرسنلی مستقر در هتل‌ها و تاسیسات گردشگری در رعایت اصول مهمانداری که از اهمیت زیادی برخوردار است باید در دستور کار فعالان گردشگری قرار بگیرد و این موضوع با طرح در نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های مرتبط قابل بررسی است.

امیر انتخابی از اهمیت ایجاد و ارائه بسترهای لازم در مدیریت اجرای تورهای گردشگری با هدف ورود گردشگران خارجی سخن گفت و برنامه‌ریزی در تشکیل فضای رقابتی در بین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را راهکاری برای این موضوع دانست.

در پایان این همایش از منتخبان هتلداران در حوزه‌های مختلف تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز