خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد:

ضرورت همگانی شدن پدافند غیر عامل در جامعه

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۷۳۵

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: پدافند غیر عامل بایستی به صورت فرهنگ در جامعه همگانی شود.

به گزارش ایلنا از ساری،آیت الله نورالله طبرسی ظهر امروز شنبه در دیدار با مسئولین پدافند غیر عامل مازندران با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل اظهار داشت: پدافند غیر عامل کمربند امنیتی برای کشور است که نیاز به حمایت و همکاری همه ی دستگاه های اجرایی دارد.

وی با اشاره به هفته پدافند غیر عامل از هشتم تا چهاردهم آبان ماه افزود: در این هفته بایستی ضروریات جامعه شناسایی و برای حل آن برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر تسری پدافند غیر عامل در جامعه تاکید کرد و گفت: پدافند (دفاع) به معنی حفظ جان مردم، تضمین امنیت افراد، صیانت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در همه‌ی مواقع در برابر هرگونه شرایط، موقعیت و هرگونه تجاوز است.

وی با تاکید بر عملی شدن پدافند غیر عامل در جامعه تصریح کرد: پدافند غیر عامل بایستی به صورت فرهنگ در جامعه همگانی شود.

آیت الله طبرسی وفاق و همدلی را در توسعه پدافند غیر عامل موثر دانست و ادامه داد: پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهمی است که علاوه بر تاکید فراوان مقام معظم رهبری، باید در دستور کار دستگاه های مربوط با موضوع پدافند غیر عامل قرار گیرد.

وی افزود:هیچ کشوری به توسعه پایدار در حوزه های مختلف و مشخص نمی رسد مگر اینکه در آن حوزه، تهدیدات متصور را شناسایی کرده باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در جهت از بین بردن یا کاهش آسیب پذیری خود در برابر آن تهدیدات، برنامه و طرحی قابل اجرا داشته باشد و این یعنی انجام دادن اقدامات پدافند غیر عامل در حوزه های مختلف که تنها با اصل قرار دادن پدافند غیر عامل در یک کشور، امکان پذیر است.

وی ادامه داد:  آگاه سازی مهمترین اصل در پدافند غیرعامل محسوب می شود و لازم است تا به منظور حفاظت جان مردم در برابر تمامی تهدیدات، آموزش های لازم در حوزه‌های مختلف به مردم داده شود تا در موقع بحران هزینه‌ها به حداقل برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز