خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

متخصصی برای آموزش به افراد اتیسم تربیت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۱۲۸

معاون برنامه‌ریزی و آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: متاسفانه در دانشگاه‌های ما متخصصان برای آموزش به افراد اتیسم تربیت نمی‌شوند و این یکی از چالش‌های ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افتتاحیه مدرسه دخترانه فرشتگان آسمانی با حضور محسن غفوریان معاون برنامه ریزی و آموزشی و توانبخشی سامان آموزش و پرورش مدارس استثنایی و عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران صبح امروز در این مدرسه برگزار شد.

 محسن غفوریان در ابتدای این برنامه گفت: خوشحالم بعد از گذشت مدت ها شاهد ساخت مدرسه مختص دانش آموزان اتیسم هستیم و امیدوارم در سالهای آتی شرایطی به وجود  بیاید تا فرزندان ما در مکان مناسب‌تری استقرار پیدا کنند.

او افزود: وجود چنین مرکزی برای دختران اتیسم با شرایطی که دارند ضروری است. ما سعی می‌کنیم خدماتمان به دانش‌آموزان اتیسم را در سراسر کشور انجام دهیم ولی تاکنون مختص دختران اتیسم مدارسی را نداشته ایم. امیدواریم در این مدت کوتاه که تعداد دانش اموزان این مرکز افزاش پیدا کرد پوشش تحصیلی ما برای دختران اتیسم هم بیشتر شود و بتوانیم بیشتر یه آنها خدمات دهیم.

غفوریان تاکید کرد: ما امروز حدود دو هزار و صد دانش آموز اتیسم را تحت پوشش خود در سراسر کشور داریم که برخی از آنها به صورت تلفیقی پوشش داده می شوند. ادعا نمی‌کنم مدارس ما استانداردهای  لازم را دارند اما ادعا می‌کنیم که معلمان شایسته ای در این زمینه فعالیت می‌کنند.

غفوریان اضافه کرد: متاسفانه در دانشگاه های ما متخصصین برای آموزش به افراد اتیسم تربیت نمی شوند و این یکی از چالش های ماست.عشق، علاقه و مهر در تک تک معلمان ما وجود دارد و همین باعث می شود که معلمان ما به سمت دانش آموزان اتیسم بیایند و خدمات بهتری را به آنها ارائه دهند.

او در پایان تاکید کرد: در مهر امسال و تا یکی یا دو  هفته آینده مطالب آموزشی در خصوص آموزش مسایل جامعه و محتواهایی دیگر آموزشی را به بچه ها ارایه خواهیم کردیم. همچنین یکی از برنامه های ما که با سازمان نوسازی مدارس در حال پیگیری آن هستیم موضوع استانداردسازی مدارس است که امیدواریم بتوانیم همه استاند های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز