خبرگزاری کار ایران

امیرحسنخانی مطرح کرد؛

انتخاب مجمع نمایندگان خراسان جنوبی «استاندار بومی» است/ هنوز گزینه‌ای برای استانداری مطرح نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۶۸۰

نماینده فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخاب برای گزینه‌ای تصدی پست استانداری خراسان جنوبی گفت: ما در استان نیروهای خوبی داریم و انتخاب مجمع نمایندگان هم نیروی بومی است اما معمولا سیاست دولت بر انتخاب استاندار غیربومی است. تلاش این است که با دولت همراهی کنیم.

محمدرضا امیرحسنخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به این موضوع که محمدمهدی مروج‌الشریعه استاندار خراسان جنوبی مشمول قانون منع بکار گیری بازنشستگان می‌شود در خصوص گزینه‌های مطرح برای تصدی این پست گفت: گزینه‌های مختلفی مطرح شدند اما درباره اینکه وزارت کشور با ما صحبت کرده باشد و گزینه‌ای را طرح کرده باشد، باید بگویم خیر به این شکل گزینه‌ای مطرح نشده است. 

وی ادامه داد: البته ما نیروهای خوبی در استان به خصوص نیروهای خوبی داخل استانداری داریم مثل معاونان استاندار که جایگاه خوبی در استان دارند اما انتخاب استاندار در حیطه وظایف وزارت کشور است و ما سعی می‌کنیم دخالتی در این امر نداشته باشیم؛ چراکه استاندار باید بتواند با وزیر کشور تعامل داشته باشد. در این چهارچوب وزارت کشور می‌تواند چند گزینه اعلام کند تا ما یکی را انتخاب کنیم یا بالعکس ما چند گزینه اعلام کنیم و وزارت کشور انتخاب کند. تاکنون هیچکدام از این اتفاقات نیفتاده است.

نماینده فردوس و طبس افزود: ما در استان نیروهای خوبی داریم و انتخاب مجمع نمایندگان هم نیروی بومی است، اما معمولا سیاست دولت بر انتخاب استاندار غیربومی است. تلاش این است که با دولت همراهی کنیم.

امیرحسنخانی در خصوص افراد مطرح شده گفت: علوی معاون عمرانی استاندار نیروی خوبی است و در استان کار کرده؛ همچنین آیینه‌دار مدیرکل صدا و سیما، عبدالله‌زاده معاون پارلمانی صدا و سیما و جانباز مدیرعامل آبفای کشور گزینه‌های آشنا به استان هستند که می‌توانند مسئولیت این سمت را به عهده بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز