خبرگزاری کار ایران

محمود حجتی:

خراسان‌جنوبی مستعد توسعه شترداری است/لزوم توسعه کشت‌های گلخانه ای در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۶۴۷

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای افزایش بهره‌وری آب، کشت‌های گلخانه‌ای در کشور به‌ویژه در مناطق خشک و کویری همانند خراسان‌جنوبی باید گسترش یابد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه تجهیز و نوسازی در سطح ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان طبس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌منظور افزایش بهره‌وری آب کشت‌های گلخانه‌ای به‌ویژه در مناطق خشک و کویری همانند خراسان جنوبی باید گسترش یابد.

حجتی با تاکید بر اینکه در مناطق خشک باید از بذور که مقاوم به تنش‌های خشکی و شوری و سازگار با محیط استفاده شود، افزود: بذور ۲۵ تا ۳۰ درصد در افزایش محصول می‌تواند تاثیر داشته باشد.

وی با مبارزه با آفات و بیماری‌ها را در افزایش بهره‌وری تولید موثر دانست و گفت: تجهیز و نوسازی اراضی و همچنین مکانیزاسیون نیز در افزایش بهره‌وری آب و تولید اثر دارد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره طرح استفاده از نژادهای پربازده دام سبک در شهرستان طبس خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، روزانه متوسط شیر تولیدی دام سبک در شهرستان از ۰.۲ لیتر با رشدی ۱۰ برابری به ۲ لیتر افزایش یافته است.

وی دو قلوزایی و چند قلوزایی و همچنین افزایش تولید شیر را از ویژگی‌های دام‌های سبک پربازده برشمرد و با اشاره به مستعد بودن استان خراسان‌جنوبی برای پرورش شتر اظهار داشت: در خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های زیادی در پرورش شتر به ویژه شتر شیری وجود دارد که به آن کمتر پرداخته شده است.

حجتی یادآور شد: نژادهای شترهای بومی کشور روزانه حدود دو تا سه لیتر شیر می‌دهند اما نژادهایی در جهان وجود دارد می‌توانند تا ۱۵ لیتر شیر در روز بدهند.

وی ادامه داد: با توجه عرصه‌های طبیعی استان خراسان‌جنوبی بویژه طبس، پرورش شتر می‌تواند اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای مردم منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز