خبرگزاری کار ایران

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور:

کارگران و بازنشستگان مشکل معیشت، درمان و امنیت شغلی دارند

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۵۱۶

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت:کارگران و بازنشستگان مشکل معیشت، درمان و امنیت شغلی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران در نشست ستاد بزرگداشت ۲۹ آبان(سالروز تصویب قانون کار) که با حضور اعضای برگزاری این ستاد در محل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار گردید،اظهار کرد: اهمیت قانون کار در کشورمان به حدی است که پیش  از پیروزی انقلاب چندین بار مفاد آن اصلاح شد.

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور  آسیب پذیرترین قشر کارگران بوده و در زیر فشارهای اقتصادی در حال خم شدن هستند و بسیاری نیز زیر این اهرمها شکسته شده اند.

نصراله دریابیگی گفت: درسالروز تصویب قانون کار، کارگران ضمن تجدید میثاق با امام راحل و بیعت دوباره با آرمانهای انقلاب و رهبر انقلاب حمایت قاطع خویش را ازقانون کار ابراز داشته وخواهان برقراری عدالت اجتماعی در واحدهای تولیدی وارتقاء معیشت و دستمزد نیروی کار و تامین امنیت شغلی خود خواهند شد.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولین در گوش شان پنبه گذاشته اند تا صدای کارگران را نشنوند، افزود: کارگران و بازنشستگان مشکل معیشت، درمان و امنیت شغلی دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه تصویب بند «ز» تبصره ۷ قانون بودجه سال ۹۷، منفور است، تصریح کرد: این تبصره ضد منافع کارگری بوده و استقلال سازمان تامین اجتماعی را زیر سوال برده است.

دریابیگی این تبصره را دست اندازی به مال و اموال کارگران دانست و گفت: با تصویب این قانون، بخشی از حق بیمه های واریزی کارگران به حساب خزانه واریز می شود درحالیکه کارگران خودشان مشکلات درمانی دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: ما کارگران با این قانون مخالف هستند و آن را زیاده‌خواهی می‌دانیم و ضد منافع کارگر است و این بند نباید اجرا شود چرا که معضلاتی برای بیمه شدگان به‌وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: ستاد 29 آبان متشکل از کانون شوراها،کانون بازنشستگان،کانون انجمن های صنفی،مجمع نمایندگان کارگر و خانه کارگر می باشد.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت بیست و هفتمین سال‌روز تصویب قانون کار با حضور هزاران کارگر در سراسر استان مازندران به مرکزیت ساری برگزار خواهد شد و در این روز کارگران از این قانون به یادگار مانده از امام شهیدان به دفاع خواهند پرداخت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز