خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه در نشست خبری مطرح کرد:

هزینه 11 هزار میلیاردی زلزله کرمانشاه برای دولت/ مردم سنگ تمام گذاشتند

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۳۵۳

استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه زلزله کرمانشاه تاکنون نزدیک به 11 هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی داشته است، گفت: دولت در کنار مردم از هیچ تلاشی برای کمک به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه دریغ نکرد و امروز نتایج این کمک رسانی عمومی محسوس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در گزارشی از عملکرد این مجموعه در طول یک سال پس از حادثه زلزله کرمانشاه گفت: این زلزله 21 آبان 1396 با قدرت 7.3 ریشتر در نزدیکی ازگله استان کرمانشاه و ما بین مرز ایران و عراق به وقوع پیوست که در پی آن 9 شهرستان و 1930 روستا تخریب شدند.

وی گفت: از تمامی مسئولان دولتی و مردم شریف ایران که در این حادثه تلخ از همان لحظات اولیه و در طول این یک سال مردم مصیبت‌زده این بلای طبیعی همراهی کردند تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین از همکاری و صبر و شکیبایی مردم عزیز کرمانشاه که بعد از تحمل هشت سال جنگ تحمیلی و تحمل مصیبت‌های زیاد باز هم در این فاجعه طبیعی توانستند به خوبی از پس تمام مشکلات‌شان برآیند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به اینکه این زلزله بسیار گسترده و مناطق وسیعی از استان کرمانشاه و برخی از روستاهای کوهستانی و صعب‌العبور را درگیر کرده بود، گروه‌های امدادی در همان ساعات اولیه توانستند به خوبی به تمامی این مناطق امدادرسانی کنند و تقریبا تا ظهر روز بعد از حادثه عملیات امداد و نجات و آواربرداری کاملا انجام شد و به همت این افراد هیچ جنازه و یا مجروحی در زیر آوار باقی نماند.

وی با بیان اینکه 11 هزار نفر نیروی زبده در امداد و نجات 9 شهرستان مشغول فعالیت بودند، گفت: حدود 5435 پس لرزه در منطقه داشتیم که برخی بسیار شدید بودند.

هزینه 11 هزار میلیاردی زلزله کرمانشاه برای دولت/ مردم سنگ تمام گذاشتند

بازوند گفت: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هم در بحث زلزله کرمانشاه وارد شدند که نقاط مثبتی داشت. فضای مجازی توانست در وحدت ملی نقش آفرینی خوبی داشته باشد. بسیاری از عکس‌هایی که در فضای مجازی منتشر شد، توانست علت آسیب به سازه ها را مشخص کند.

وی در بحث اسکان موقت عنوان کرد: توزیع 105 هزار چادر و 18 هزار و 800 کانکس توزیع شد که 5 هزار و 800 کانکس از سوی مردم تامین شد و الباقی از سوی دولت اهدا شد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: منازل تخریب شده و خسارت دیده 104 هزار واحد مسکونی بود که 68 هزار واحد تعمیراتی و 59 هزار واحد وام بانکی دریافت کرده‌اند و بار مالی این زلزله تا امروز برای دولت حدود 10 هزار و 855 میلیارد تومان بوده است که در قالب فعالیت‌های امدادی، کمک بلاعوض و تسهیلات کم بهره به حادثه دیدگان ارائه شده که سود این تسهیلات را دولت تضمین کرده است. همچنین وام‌های کمتر از 50 میلیون تومان تا دو سال اهمال شده که بابت این مورد دولت 885 میلیارد تومان باید به بانک‌ها پرداخت کند.

بازوند افزود: طبق آمار شهرداری سرپل ذهاب، 10 هکتار و 400 پروانه ساخت صادر شده که بیش از 4 هزار واحد بیشتر از قبل از زلزله است. انتظار می رود پس از اتمام ساخت و ساز، ظرفیت اضافه به وجود آمده و خانه های زیادی خالی بمانند.

وی گفت: 11 هکتار زمین در سرپل ذهاب خریده‌ایم که به 2650 خانوار مستاجر تحویل خواهد شد. در سایر شهرها، زمین داشتیم که به متقاضیان محدود ساخت مسکن تحویل داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز