خبرگزاری کار ایران

استاندار خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پست برق از فردا در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۰۳۳

استاندار خوزستان گفت: خدا را شاکریم که نوید آغاز عملیات ۱۲ پست برق GIS از فردا در استان را بدهیم که حداکثر تا قبل از تابستان آینده وارد مدار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح مرکز مانیتورینگ و فرماندهی کنترل و هدایت عملیات خوزستان اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص خوزستان، به یک سیستم مدیریت پیشرفته که در مقابله و مواجهه با حوادث غیر قابل پیش بینی، مجهز و هوشمند  باشد نیاز بود.

استاندار خوزستان افزود: لازم بود از سیستم سنتی خارج شده و از اندوخته های علمی داخلی و کشور های پیشرفته استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با یک برنامه ریزی مدرن و دقیق یک سیستم هوشمند بر دستگاه های خدمات رسان استان که نقش مهم و استراتژیک دارند، حاکم می کردیم.

شریعتی تصریح کرد: از فردا شاهد آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پست برق GIS به طور همزمان در خوزستان خواهیم بود که حداکثر تا تابستان سال آتی وارد مدار خواهند شد و در تلاش هستیم این تعداد را به ۱۷ پست افزایش دهیم. این اقدام در کشور بی سابقه و بسیار ارزنده است.

استاندار خوزستان افزود: این پست ها مقاوم در برابر ریزگرد ها و مسقف هستند و هرچند که هزینه آنها ۲ برابر است، ولی هوشمندی و ایمن بودن و قابل کنترل بودن آن برای مدیران برق استان بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

شریعتی با اشاره به اینکه اگر مرکز واحدی برای هماهنگ کردن دستگاه های اجرایی نباشد باز هم سیستم می لنگد، اظهار کرد: مرکز مانیتورینگ فرماندهی کنترل و هدایت عملیان سازمان بحران نقش هماهنگی، همگام سازی، به روز بودن و استفاده از اطلاعات دستگاه های مختلف و تصمیم گیری مناسب برای پیش گیری یا مقابله با بحران های پیش رو رو بر عهده دارد و این هماهنگی در استان بسیار مورد نیاز بود.

استاندار خوزستان ضمن تاکید این نکته که امیدوارم دستگاه های اجرایی و خدماتی بیشتری به این مرکز متصل بشوند، بیان کرد: هرچه دستگاه های اجرایی و خدماتی بتوانند خودرا مجهز کرده و ارتباط لازم را با این مرکز داشته باشند، ما میتوانیم یک مدیریت هوشمندانه تری برای استان داشته باشیم و کنترل و پیش بینی موثر تری در زمان مقرر داشته باشیم.

کیامرث حاجی زاده در این مراسم ضمن خوش آمد گویی و تقدیر و تشکر از همه دست اندر کاران گفت: مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران خوزستان یکی از بهترین ها در کشور و اولین در استان خوزستان است.

وی افزود: در استانی که بحران های زیادی دارد، امکانات مجهز تر و مدرن تری را نیز در بخش آگهی بخشی و اطلاع رسانی و پایش داشته باشد.

مدیرکل بحران خوزستان ضمن تقدیر از حمایت های استاندار خوزستان تصریح کرد: استاندار پس از افتتاح ساختمان ۲ طبقه مدیریت بحران بر ساخت سالن مانیتورینگ تاکید کرد که بحمدالله امروز شاهد بهره برداری از این سالن مجهز هستیم.

وی تاکید کرد: این سالن متعلق به همه کسانی است که برای پیشگیری و کنترل و کم کردن آلام مردم شریف استان خوزستان گام بردارند.

مدیر کل بحران خوزستان تصریح  کرد: ساختمان اداره کل مدیریت بحران خوزستان در سه طبقه و ۲۵۰۰ متر زیر بنا است که در طبقه زیر زمین آن مجموعه سالن مدیریت بحران، سالن آموزش و اتاق پردازش قرار دارد.

وی افزود: تمام مسائل ایمنی سالن رعایت شده است و تا کنون اطلاعات ۱۵ دستگاه به این مرکز انتقال داده شده است که پایش و نظارت می شود.و از اینجا می توانیم  برای مسائل استان بهتر تصمیم گیری کنیم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز