خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بحران خوزستان:

لزوم اجرای پیوست های زیست محیطی برای پروژه های ملی در خوزستان‌

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۲۴۹

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان، گفت: دستگاه های متولی که می خواهند پروژه های ملی را در هر حوزه ای در خوزستان انجام دهند، باید پیوست های محیط زیستی را رعایت کنند. قرار نیست درآمد برای جای دیگر باشد و دودش برای مردم خوزستان باقی بماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، عصر امروز شنبه ۱۹ آبان ماه، کیامرث حاجی زاده در خلال همایش و هفتمین کارگاه آموزشی بین المللی مدل سازی و پیش بینی گرد و خاک که در سالن اجتماعات توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در اهواز برگزار شد، گفت: خوزستان قلب تپنده اقتصاد، فرهنگ، امنیت و مرکز اقلیم شناسی ایران است.

وی با اشاره به این نکته که تغییر شرایط اقلیمی که همه آن طبیعی نیست، بیان کرد: حدود ۵۰ درصد تغییر اقلیم به دست بشر صورت گرفته که باعث قهر طبیعت و مشکلاتی برای سلامتی مردم خوزستان و استان های هم جوار شده است.

حاجی زاده افزود: کشورهای همسایه به دلیل مشکلات عدیده مسائل زیست محیطی را در اولویت قرار نداده اند و با سدسازی های بی حدوحصر به روی دجله و فرات، هم برای کشور عراق و هم ایران معضلاتی به وجود آورده اند.

مدیر کل بحران خوزستان تصریح کرد: خوزستان، ۵ مدل آب و هوایی، گستردگی، کثرت جمعیت، تنوع اقلیمی، فرهنگی و قومی، صنایع مادر، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فولاد، هلدینگ کشاورزی و نیشکر و شیلات و سدهای بزرگ و ۳۳درصد آب های جاری کشور را در خود جای داده است که باعث متمایز شدن آن از دیگر استانها است.

وی با اشاره به این نکته که خوزستان مولفه های بزرگی را در خود جای داده است، اظهار کرد: چنین استانی با این حجم تنوع، وقتی دچار بحران می شود اگر خوب کنترل، مدیریت و پیشگیری نشود به چالشی بزرگ در منطقه و کشور تبدیل خواهد شد.

حاجی زاده با اشاره به این نکته که پس از بهمن ماه ۹۵ و تصویب اعتبارات لازم نگاه ویژه ای به خوزستان شد، خاطرنشان کرد: مدیران و متخصصین و شخص رئیس جمهور، همه با عِرق ملی و تعصب استانی پای کار آمدند و کارهای خوبی انجام شد.

مدیر کل بحران خوزستان در پایان تاکید کرد: انتظار داریم سازمان های مردم نهاد در کشورهای مدافع محیط زیست، سیاست های غلط منطقه و کشورهای مداخله گر غیر بشری را گوش زد کرده و تبلیغ کنند.

در ادامه این همایش، انریک ترادیاس مدیر تخصصی گره منطقه ای سامانه مشورتی و ارزیابی پیش آگاهی طوفان های گردوخاک و ماسه برای منطقه شمال آفریقا، اروپا و خاورمیانه، اظهار کرد: عوامل انسان ساز در منطقه در بروز چشمه های گردوخاک نشان دهنده سو مدیریت منابع آبی می باشد.

وی افزود: نکته مثبت این مسئله این است که با قائل شدن تمهیدات مختلف، قابل اصلاح و بازگشت است.

ترادیاس ضمن اشاره به این نکته که ایران در بیابان زدایی گام های خوبی برداشته است، تصریح کرد: گردوخاک، یک مسئله فرامرزی است که لزوم افزایش همکاری کشورهای منطقه با توجه به شرایط سیاسی امروز حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: مسئله بسیار مهم دیگر این است که همکاری بین بخش های مختلف درگیر با گردوخاک، باعث هم افزایی بیشتر و حصول نتایج بهتر خواهد شد.

لزوم اجرای پیوست های زیست محیطی برای پروژه های ملی در خوزستان‌

لزوم اجرای پیوست های زیست محیطی برای پروژه های ملی در خوزستان‌

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز