خبرگزاری کار ایران

از سوی یک رسانه سنگاپوری مطرح شد؛

بازتاب دور دوم عرضه نفت ایران در بورس انرژی/ تلاش تهران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۸۴۱

یک رسانه سنگاپوری دور دوم عرضه نفت در بورس انرژی ایران را مورد توجه قرار داد و نوشت ایران نفت بیشتری را به صادرکنندگان خصوصی می‌فروشد تا از محدودیت‌های ایالات متحده دور بماند.

به گزارش ایلنا، سایت چنل نیوز آسیا در واکنش به دور دوم عرضه نفت در بورس انرژی ایران، نوشت: ایران  روز یکشنبه ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام را با هدف مقابله با تحریم‌های ایالات متحده، به شرکت‌های خصوصی به فروش رساند.

بر اساس گزارش وزارت نفت ایران سه شرکت نامعلوم، مبلغ ۶۴.۹۷ دلار به ازای هر بشکه برای محموله دو کشتی  ۲۴۵ هزار و ۲۱۰ هزار بشکه‌ای  پرداخت کرده‌اند.

ایران در اواخر ماه اکتبر، فروش نفت خام به شرکت‌های خصوصی از طریق بورس انرژی را آغاز کرد، این اقدام درست پیش از تحریم‌های نفتی ایالات متحده در تاریخ ۵ نوامبر اجرا شد، انجام گرفت.

تجارت نفت خام در ایران تنها تحت کنترل دولت بود و قبلا شرکت‌های پالایشگاهی خصوصی تنها می‌توانستند نفت خام را برای صادرات محصولات نفتی خریداری کنند.

تهران در ماه جولای اعلام کرد که فروش نفت به شرکت‌های خصوصی از طریق بورس انرژی به عنوان بخشی از تلاش‌های ایران برای ادامه صادرات نفت در جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز