خبرگزاری کار ایران

نیمه اول مهر ماه در مقایسه با نیمه دوم شهریور ۹۴؛

ارزش معاملات بورس انرژی 108 درصد رشد داشت

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۱۷۴

نیمه اول مهر ماه 94 در بورس انرژی ایران در حالی به پایان رسید که مجموع ارزش معاملات طی ده روز کاری این دوره نسبت به دو هفته قبل از آن بالغ بر 108 درصد افزایش داشت.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، طی این دوره، با توجه به عرضه چهارمین مرحله از قراردادهای سلف موازی استاندارد نفت کوره 380 سانتی استوکس شرکت ملی نفت ایران در نماد سمانک 954، تعداد قراردادهای معامله شده این اوراق به 132 هزار و 489 عدد رسید و ارزش آن نیز از یک هزار و 73 میلیارد ریال فراتر رفت.

براین اساس، معاملات قراردادهای سلف موازی استاندارد نفت کوره 380 سانتی استوکس بیشترین ارزش معاملات این دوره را به خود اختصاص داد.

جایگاه دوم، به قراردادهای سلف موازی استاندارد برق در بازار مشتقه تعلق گرفت که با معامله 76 هزار و 891 قرارداد با ارزش تقریبی 557 میلیارد ریال و رشد 23 درصدی نسبت به دو هفته قبل از آن به روند رو به رشد خود ادامه داد.

دراین دو هفته بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز میزبان 99 عرضه بود که معامله بالغ بر 40 هزار تن کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، برش سنگین، انواع حلال، سوخت کوره سبک، قطران، گاز مایع، گاز مایع صنعتی، متانول، میعانات گازی، نیتروژن مایع و هگزان به ثبت ارزش معاملاتی بیش از 363 میلیارد ریال منجر شد.

** گازمایع پالایش نفت اصفهان برای نخستین بار راهی پاکستان شد

گفتنی است؛ در این دوره همچنین کالاهای نفت گاز شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به مقصد افغانستان تحویل ساری، نفت گاز شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به مقصد افغانستان تحویل اصفهان، گاز مایع پالایش نفت اصفهان به مقصد پاکستان در رینگ بین الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران برای نخستین بار عرضه شدند.

کالای گاز مایع پالایش نفت اصفهان به مقصد پاکستان در رینگ بین الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، برای نخستین بار مورد معامله قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز