خبرگزاری کار ایران

عبدالله‌پور به ایلنا خبر داد:

جلسه رسیدگی به واخواهی «جوانفکر» روز دوشنبه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۹۹۶

وکیل مدافع علی‌اکبر جوان‌فکر از تعیین وقت جلسه رسیدگی به پرونده موکلش خبر داد.

مهران عبدالله‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین وضعیت پرونده علی اکبر جوانفکر گفت: دادگاه آقای جوانفکر روز دوشنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه ساعت ۹ صبح در شعبه اول دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی غضنفرآبادی به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور برگزار می‌شود. 

وی تاکید کرد:‌ همان شعبه‌ای که به پرونده آقای مشایی رسیدگی شده بود، قبلا حکم غیابی برای آقای جوانفکر صادر کرده بود و پرونده آقای جوانفکر الان در مرحله رسیدگی به واخواهی است.

وکیل علی‌اکبر جوانفکر گفت: قبلا یک حکم غیابی صادر شده بود و آقای جوانفکر و بنده به عنوان وکیل هم حضور نداشتیم و از تلویزیون صحنه‌هایی را از حضور آقای مشایی دیدیم. دلیل عدم حضور آقای جوانفکر هم این بود که ابلاغ قانونی به ایشان صورت نگرفته بود و این دادگاه طبق قانون آیین دادرسی کشوری نمی‌توانست تشکیل شود.

وی ادامه داد: جلسه اول که اصلا ابلاغ صورت نگرفت و جلسه دوم هم ابلاغی که صورت گرفت رعایت آن مواعد صورت نگرفت یعنی آن موعدی که باید از زمان احضار تا جلسه رسیدگی وجود داشته باشد و قانون  هم این موعد را تعیین کرده از طرف دادگاه انجام نشده بود لذا آقای جوانفکر حضور پیدا نکرد و طبق قانون باید جلسه تجدید می‌شد ولی جلسه را تشکیل دادند و حکم محکومیت آقای جوانفکر به پنج سال و یک ماه را صادر کردند ما اعتراض کردیم و جلسه رسیدگی به واخواهی ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.

این وکیل دادگستری هفتم مهرماه امسال به ایلنا گفته بود:‌ اتهام جوانفکر مربوط به آتش زدن حکم اسفندیار رحیم مشایی در برابر سفارت انگلستان است که بر این اساس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال و یک ماه حبس محکوم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز